Visste ikke vi heller før etter første blodprøve , så akkurat der kan de vel bli litt bedre på kommunikasjon

Jeg tok først prøver (amh og alt det rare) i dag 2 av mens, og etter vi hadde fått svar på de samt signert avtale med medicus, fikk jeg en mappe i posten med alt av info om medisiner osv. Hentet ut alt av sprøyter ( fikk sjokk da jeg ikke var forberedt på prisen ) så var det bare å vente på mens. Etter oppstart av hormoner ( dag 2 av mens) gikk det 8 dager før jeg var på ultralyd. Fikk beskjed om å ta eggløsningssprøyta samme dag og møte på klinikken ca 34 timer etter. ( fikk et tidspunkt da ). Ble møtt av varme og imøtekommende personell der og fikk en del info samt "dop" så jeg var avslappa til uttak. Uttaket tok maks 20 min, men var såklart litt ubehagelig, det ble kjapt glemt da vi fikk servert nybakt kringle og kaffe etterpå. Fikk telefon dagen etterpå om antall egg som var befruktet og tidspunkt for innsett dagen etter det igjen.
Innsett tok noen få minutter og var som en vanlig gynekologisk undersøkelse

Jeg gikk jo på det de kaller kort protokoll når det kommer til hormonstimuleringen, men noen blir satt på lang. Det kommer vel an på hvordan hormonnivåene er fra før om jeg ikke har misforstått helt.
Nå ble jo dette en lang avhandling, men håper du ble litt klok av det