Anbefalinger av bæretøy ?

Tine3

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Junilykke 2020 ♡
Er det noen som har gode/negative erfaringer med ulike bæretøy? Eventuelt anbefalinger.. : )

Vi fikk BabyBjörn til lillegutt her, men da han ble stor nok til å sitte mer enn et par minutter av gangen slet jeg skikkelig med ryggen når jeg brukte den, så den ble lite brukt.

Da lillegutt var 6mnd sydde jeg meg en MeiTai, og det eneste jeg angrer på ang det er at jeg ikke gjorde det leeenge før!!! Helt utrolig god å bære i! Han satt i den i sommer da han var nesten 2 år, og jeg fikk ikke vondt i ryggen i det hele tatt! Den kommer jeg til å bruke masse denne gangen!

Denne gangen har jeg lyst til å prøve Manduca.
http://www.eddabedda.com/baeretoey/formsydd-baeresele/manduca-baby-carrier-4.html
Samme som MeiTai bare at det er klips i steden for disse lange båndene. De kan nemmelig være litt upraktiske på parkeringsplasser, syns jeg da. Manduca ser nesten litt ut som en ryggsekk, [;)]
bare at man har den på magen. [:)]

Har manduca og er kjempefornøyd, så det kan jeg anbefale. [:)] Må bare legge til at de små IKKE kan sitte fremovervendt. Noe som det er to gode grunner til. For det første sitter de da ikke ergonomisk riktig, og for det andre kan det fort bli altfor mye inntrykk som de ikke klarer å snu seg unna.

Fikk låne babybjørn av en venninne, men klarte aldri bruke den lenger enn noen minutter for fikk så vondt i ryggen.

jeg skal ha meg elastisk baeresjal denne gangen.. har meitai fra foer men likte ikke den foer etter fire mnd. 

Anbefaler elastisk sjal og manduca, geniale bæretøy! [:)] Mei tai også, men manduca er enklere, siden det er klips og ikke knyting. I tillegg er det nyfødtinnlegg i manducaen, så det er lettere å bære bitteliten baby i den enn i mei tai. Sjal er best til sånne bittesmå da, er ikke så vanskelig å knyte heller! Jeg brukte bare bruksanvisningen som fulgte med, trengte et par-tre ganger på å venne meg på hvor stramt det skulle være, så satt det.

Noen som har prøvd slike ring sjal da? 

Har ringslynge også, og det fungerer veldig bra på kortere turer som til og fra bilen, men blir fort tungt om man skal bære lenge.

Så flott med så mange tips [;)] Har ikke hatt peilig på hva som er bra/dårlig men nå ser det ut som det blir en Manduca på oss.

Jeg likte at man kan bære den på magenmrygg og hofte, i tillegg til at den "vokser" med barnet [:)]

Noen som vet om ungen kan sitte framovervendt i en Mei Tai?

Jeg lånte først en baby bjørn av svigerinna mi, men kjøpte fort et elastisk bæresjal og jeg syns det var enorm forskjell!! Babybjørn var vond å ha på seg, kjente det godt i skuldre og ryggen etter kort tid, bæresjalet var mye mer behagelig å gå med[:)] Jeg brukte det lenge, til snuppa var omtrent 10 mnd.

ORIGINAL: Goth.mummy

Noen som har prøvd slike ring sjal da? 

Har kjøpt meg sånn ringsjal jeg, men har ikke prøvd det annet enn å få den på... med bamsen inni [:D][8|][:D]. Gikk greit det, for den er ikke så komplisert som de knutegreiene, men vet jo ikke med tyngda enda da... [&:]

ORIGINAL: metro

Noen som vet om ungen kan sitte framovervendt i en Mei Tai?

Egentlig ikke, men da jeg sydde min 2. Mei Tai til storebror her så sydde jeg ikke bærestykket fast i bærestroppen til å ha rundt livet, jeg sydde den bare rundt. På den måten kan jeg trekke den sammen på midten så det blir mulig å sitte utover. Det er ikke så behagelig å bære så lenge av gangen på denne måten, og ikke helt riktig heller. Da er det bedre å knyte litt høyt på ryggen, så han ser over skulder'n. Det vi brukte den løsningen mest til (som også var tanken da jeg gjorde det) var om vi f.eks. var på besøk hos noen som ikke hadde barnestol. Da kunne han sitte på en vanlig stol, og knøt han "fast" med MeiTai'en så ikke han skulle ramle av. [;)] Funka veldig bra!
Akkurat som et Totseat: http://www.alexi.no/totseat-din-baerbare-barnestol.html

Her er litt bilder over bæretøyet vi har til nå... Har 3MeiTaier som jeg er super fornøyd med(har hatt fler, men svigermor syr stadig fler som vi får så har gittbort 2-3stk og beholdt de vi likte best!) Jeg begynte å bruke den første meitaien min allerede før jeg fikk 1mann... prøvde den ut på jobben(jobber i småbarnsbarnehage 0-3) så dermed fikk jeg også bekretfta at man fint kunne bruke MeiTai med stor mage til unger opp til 3,5hvertfall. Den er liten når den pakkes sammen men trengs litt trening med å få til knytinga...

Vi har også ei ringslynge... som jeg fikk av svigrinna mi... men den har jeg aldri fått til...

Om jeg skal kjøpe meg no nytt bæretøy nå eller etter nr 2 kommer, kunne jeg godt tenke meg å prøve et sånt elastisk el vevd bæresjal.

hei..

jeg vil faktisk anbefale baby bjørn sin bæresele. ( den dyreste med støtte for hele ryggen)
den har vi brukt så utrolig mye,,, og ikke minst pappaen får den også til, og synest den er god å ha på.

jeg brukte den MYE da vi var ute å lufta hunden... ikke så praktisk med vogn da.. og ikke minst da vi var å handlet... småen elska å få me seg så mye.... bedre for barne å være i bæresele en å ligge i bilstolen...

men ofofo det der ikke et lett valg å velge, det finnest jo så mye å velge mellom...
jeg kommer til og bruke min baby bjørn denne gangen oxo...[:D]

Back
Topp