Anbefalinger ønskes fra de som har barn fra før

Alar

Andre møte med forumet
Hei! Hvilke apper bruker dere, og hvorfor?
Har dere noen produkter å anbefale eller råd å gi til en som skal bli mamma for første gang?
 
Hei! Hvilke apper bruker dere, og hvorfor?
Har dere noen produkter å anbefale eller råd å gi til en som skal bli mamma for første gang?
Vi brukte appen "BabyTime" for vekstkurve, amming, søvn etc med første. Måtte passe ekstra på amming og tidspunkter osv i begynnelsen da vekstkurven flatet litt ut og var fornøyd med appen. Veldig greit at man kan være flere inne i den også så begge kan registrere osv. Men et tips er å ikke la appen ta overhånd med registrering osv. Plutselig føles babyen ut som et dataspill :laughing002 Nå bruker vi den bare av og til for å holde litt styr på feber og sykdommer osv.

Ellers tror jeg mitt beste tips til barseltiden er å ha mye enhåndsmat (f eks kanelboller, pizzahorn, boller, rundstykker osv) i fryseren til når man (om man) blir sittende og amme og/eller er madrass for en liten en. Og det er veldig fint å komme seg ut og møte andre i samme situasjon på babysang, babysvømming osv, men kjenn etter og ikke kanskje ha noe på planen hver dag. Men ha litt tid til å lande innimellom aktivitetene. :Heartred

For fødsel anbefaler jeg Positiv Fødsel sitt kurs og bok! :bookworm:
 
Så bra! Takk for tips! Og tipset med enhåndsmat er jo supert, ikke noe jeg hadde tenkt på selv.
 
Støtter den, minst mulig stæsj og mest mulig mat. Og gode store drikkeflasker til å ha ved der du sitter, en blir sykt tørst av amming. I starten kan en ammestund vare en time og babyen vil ammes hver time.. så da blir det ikke mye tid til andre ting :happy090

Jeg kommer til å kjøpe bedside crib og så en sprinkelseng når de blir større. Hadde Stokke senga sist og den er fin den, men veldig upraktisk om en har en baby som liker å ha deg i nærheten. Fint å kunne ha senga inntil vår, og at den kan åpnes mot kanten. Så denne gangen tenker jeg mer praktisk enn sist.

Og bæresjal er genialt i starten. De babybjørn bæresele o.l. kan ikke brukes til de minste, så i de første ukene er det gull med bæresjal og knytte babyen inntil seg :Heartpink

Åå, som jeg gleder meg til babykos!
 
Back
Topp