Anbefaling av privat klinikk Oslo

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Vi har ett egg i fryseren i Porsgrunn og skal etter planen bruke det i august. Men tenker mye på at jeg må nok gå privat hvis vi skal en et barn til. Rett og slett pga Porsgrunn ikke tilbyr søskenforsøk lenger, mye tid og reise for å gjøre det andre steder.

Sååå, anbefaling av privat klinikk i Oslo?
Hvor mye betaler man ca? Ser på forskjellige prislister ca 34000 kr. Er det for «alt»? Utenom medisiner da seff.
De har både kort og lang protokoll?
Har de oppe på kveldstid? Sånn med tanke på ultralyder. Og har de samarbeid med andre leger/gynekologer så man kan ta ultralyd nærmere hjemmet?:)

Jeg gikk i gang med søskenforsøk i fjor, og startet med ett fryseforsøk på Riksen som endte negativt. Det var heller ikke lov å sende henvisning til annen offentlig klinikk før etter fryseforsøket, så da sendte vi henvisning rett etter negativ test (siden Riksen heller ikke tilbyr søskenforsøk.) Vi valgte å ta et privat forsøk mens vi ventet på offentlig behandling i ny klinikk.

Jeg betalte 1500 for forsamtale, ca 350 kr i egenandel for hver kontroll og 30 000 kr for forsøket. I tillegg måtte jeg betale reise og medisiner. Det lykkes ikke på ferskforsøk så vi tok ett fryseforsøk, da var det igjen 350 kr for kontroll og 8000 kr for fryseforsøket. Dette var på Fertilitetssenteret i høst/vinter. Vi var fornøyd der, men ble ikke gravid dessverre.

Vi var heldige som sendte henvisning til Porsgrunn før de sluttet med søskenforsøk, så nå skal vi i gang med forsøk der.

Jeg kunne ta kontroll hos gynekolog lokalt, men ble lite til det for min del.

Og du kan få refundert medisiner for over egenandel på ca 17 000 kr for tre forsøk uavhengig om det er offentlig eller privat forsøk, så det er bare å sende inn til HELFO.

Last edited:
Vi hadde ett forsøk på Fertilitetssenteret nå i april :-)
Prisene var som Eiddwen over her sier, i tillegg kommer jo medisiner da.
Veldig fornøyd med behandlingen der, søte sykepleiere og leger - følte meg veldig godt ivaretatt.
Vi bor i Oslo, så vet ikke ang ul/kontroll hos andre de samarbeider med dessverre.

Vi har hatt forsøk både hos hausken og på FS. Fornøyd begge steder, men holder en knapp på hausken:-)

Vi hadde vårt første forsøk på Fertilitetssenteret august 2016. Kjempe fornøyde med hvordan ting gikk for seg der. Nå hadde vi ICSI forsøk da, det kostet 32 000, så kom medisiner, ultralyder, forsamtale og sånn i tillegg. Vi kommer til å bruke de igjen når vi skal prøve på søsken :)

Me har hatt begge forsøka på Ivf klinikken i oslo. Er kjempe fornøyd med dei. Dei tar godt vare på oss og tett oppfølging.
Var på ul på heimplassen! Noko eg ikje kjeme til å gjere igjen, det bleimålt feil og måtte reise inn GIL oslo for orntlig måling. Har hatt to uttak + innsett og eit fryseforsøk der. Det var på dagtid me var på undersøkelse/ul. Har óg opeihelgane dersom ein må ha uttak/innsett då.

Takk for flere anbefalinger folkens! Håper jo seff at fryseegget resulterer i graviditet, men greit å sjekke hvis det ikke gjør det:)

Back
Topp