Bøtteknott
Forelsket i forumet
Babyen min på straks 5 måneder trenger ofte hjelp til å finne roen i kroppen, da i form av smokk og koseklut inntil ansiktet (gjerne foran). Kosekluten er i mykt, deilig plysjstoff, og er festet til en kosekanin. Har vært litt bekymret for oksygentilførselen hennes, men har pleid å sjekke etter nå og da at nesa er fri, og lirker kluten vekk hvis jeg får tak i den og hun sover godt. Men i sta fant mannen min kluten stramt over ansiktet hennes, siden hun er så urolig i halvsøvne. Er redd det ikke akkurat blir bedre etter hvert som hun nå beveger mer på seg (og putter det meste i ansiktet). Mannen min syntes vi bare burde prøve å venne henne av den, men jeg ser for meg at den fra før av urolige kroppen vil slite enda mer med innsovningen. Det vil si slit ved nesten hver eneste lur hun tar i løpet av døgnet - og det er jeg som er hjemme med henne hele dagen.
Så derfor spør jeg: Er det noen som vet om en "trygg" klut å bruke til dette formålet? Vi har noen gulpekluter/gaskluter som er litt tynnere, men vet ikke om de er luftige nok. Tror også det at de kanskje burde vært en del mindre, så hun ikke surrer seg inn i dem. Ideelt sett burde det vel vært en form for nettingmateriale, men da mister man vel skjermingseffekten. Hva slags løsninger har dere andre som driver med sånt? Er det noen som har kommet over den perfekte kosekluten?
Så derfor spør jeg: Er det noen som vet om en "trygg" klut å bruke til dette formålet? Vi har noen gulpekluter/gaskluter som er litt tynnere, men vet ikke om de er luftige nok. Tror også det at de kanskje burde vært en del mindre, så hun ikke surrer seg inn i dem. Ideelt sett burde det vel vært en form for nettingmateriale, men da mister man vel skjermingseffekten. Hva slags løsninger har dere andre som driver med sånt? Er det noen som har kommet over den perfekte kosekluten?