Anbefaling av flasker?

Marsmamman

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
September To Remember
Aprilspirene 2024❤️
Maisløyfene 2024
Her i huset har vi slitt litt med ammingen den siste tiden, gutten er snart 3 måneder. Problemet har vært at jeg har slitt med å få i han mat på dagtid, spiser minimalt og bare gråter når jeg legger han til puppen og høyre puppen HATER han på dagtid. Har spist bra om natten, men ikke lagt på seg nok. Problemet har forsåvidt løst seg ved at vi må amme på et helt stille og mørkt rom, og det er jo greit så lenge vi er hjemme. Men vi kan jo ikke slutte å være sosial av den grunn tenker jeg, men jeg tviler på at jeg kommer til å få til å gi noe særlig pupp ute blandt folk, på cafe el. Er det da greit å pumpe seg og gi på flaske når vi er ute? Noen med erfaring? Og isåfall hvilke flasker vil dere anbefale? :) Har avent pumpe og noen aventflasker(fra gratispakkene;). Men har ikke prøvd å gi han fra de.
 
Kan jo også legge til at det ikke er særlig kult å prøve å gi babyen pupp ute blant folk når man ikke får det til og ungen bare hyler :P
 
Jeg hadde problemer med å få førstemann til å ta flaske. Ble da anbefalt Tommy Tipee(tror det skrives sånn) fordi den har mer naturlig tupp (som et bryst) enn det endel andre flasker har. Men det kan jo godt hende barnet ditt vil være like fornøyd med aventflasker. Ville prøvd meg litt frem jeg :)
 
Vi brukte Avent i starten, men baby tok den dårlig og fikk mye luft i magen. Tuppen var for hard og stor rett og slett. Etter en måned med mye skriking pga mageknip, gikk vi over til Dr Browns, og den er vi veldig fornøyd med! Ingen luft i magen lenger, og tuppen passer mye bedre til den lille babymunnen. Vi prøvde Mam også, men fant fort ut at vi likte Dr Browns best.
 
Nå er MAM favoritten, brukte lenge Medela calma.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bruker medela med calma-smokk etter anbefaling på sykehuset. Tanken er at han må bruke samme teknikk som ved brystet. Fornøyd med den.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Avent funker helt fint her. Hadde en Medela Calma som hørte til pumpa mi. Den skjønnte han ikke.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi bruker aventflaske. Hun får flaske på dagen med mme og pupp på natta :-)
 
Jeg gjør det du har tenkt, pumper for å gi han på flaske :) Men har brukt en måned på å få lillegutt til å ta flaske i det hele tatt... nå er han 3 mnd, og det går greit om han er passe sulten ;) har prøvd Avent, Tommy Tippe, Dr Brown, Nuk og Mam (vanlig og anti kolikk). Er bare Mam med kolikkbunn han tar... Så vil egentlig frem til at om det er vanskelig å få til flaskemating, så ikke gi opp :) Plutselig klaffer det bare :D
 
Sniker fra januar

Her er det ingenting annet enn NUK som er godkjent ;) de brune smukkene som er bløte ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bruker avent, aldri hatt noe problem med de :)


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Back
Topp