Anbefales det å gå hjemme med 2 små?

Elise har full plass i bhg...har henne hjemme i ny og ne....hun storkoser seg i bhg..har ikke dårlig samvittighet for at jeg sender henne i bhg[:)]

ORIGINAL: okt.mamma!!

Er ikke lett å vite på forhånd hva som blir det rette for oss..[&o], er i åpen bhg ca 2 ganger i uken så hun får leke med andre barn, og vil vil jo evt fortsette å gå dit selv om minstemann er med.

Om jeg på forhånd hadde visst at jeg kom til å få en rolig baby som sover mye så er jo valget enkelt for meg, da hadde vi vært hjemme alle mann. Men husker jo disse våkennettene og hvor trøtt jeg ble av det.....

Er det forrestten noe i at barn nr 2 ofte er roligere enn førstemann?

Det stemmer ihvertall ikke her. Nr. 1 (nå 1.klassing og skolejente) har vært rolig, hoppet over trassalderen, ja ikke mye tull med henne. Nr 2 derimot (gutt 3 år) Har hele tiden vært mer aktiv og er nå inne i verste trassalderen....  Men nr 2 blir mer "selvstendig".

Ser mange har de samme tanken som jeg har.. Jeg kommer til å ha minsten i barnehagen 3 dager ene uka og 2 dager

andre uka.. Når jeg er hjemme med vesla hele dagen trenger han ikke være der fra de åpner til de stenger men jeg kan

levere han litt seinere og hente han litt tidligere.. Jeg tror han har godt av å være i barnehagen sammen med andre

barn og komme seg litt bort fra det som er hjemme.. En annen ting da er at jeg kan legge opp ting jeg skal de dagene

han er i barnehagen. Tror det er godt for de minste å være i barnehage jeg når det kommer en til og tar litt av den

plassen de er vant til å ha helt alene[:)]

Eg har hatt begge mine hjemme hele tiden, har gått veldig greit faktisk. Noen ganger er en jo veldig trøtt,men då har eg fått hjelp av besteforeldre[:)] Vi går masse i åpen barnehage,og der storkoser vi oss[:D]

Jeg har eldstemann i barnehagen..han blir 2 i april...å fikk en sønn til nå for snart 3 uker siden..jeg er ENORMT glad for at han er i barnehagen..for alles del...du trenger litt alenetid med minsten i begynnelsen...å uansett så får du jo tid med eldstemann når hun kommer fra barnehagen..men d er min mening...å i barnehagen får de lekt masse, mens du i begynnelsen ikke har nok overskudd til å leke/aktivisere henne som før [:D]

jeg er i  samme sitvasjon som deg,,og  er helt enig[:D]

Når babyen kommer skal kosen fortsatt gå i barnehagen. Alle mine venninner har gjort det samme. Kosen har det jo så kjekt i barnehagen med de andre barna. Kan ikke tenke meg at det blir lite kjekt å væra hjemme med en liten bror/søster som bare spiser og sover i begynnelsen..........

Tror det er fint med barnehage plass til store søster for da får hun lekt med andre og får ut energi [:D]

om du får litt dårlig samvittighet kan du passe på å ha litt alene tid med ho når babyen sover eller om pappa kan overta litt[;)] 

Enig i hva, [:)][:)]
ORIGINAL: AnnCN

jeg er i  samme sitvasjon som deg,,og  er helt enig[:D]

Back
Topp