Anbefal meg en bok!

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
som jeg skal lese i påsken! kanskje 2 også[8D]

Tror den heter ØYA. Handler om en øy utenfor Hellas som de spedalske ble sendt til.. Kjempefin bok!

Anbefaler Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole.. Jeg liker spes Snømannen eller Marekorset...

ORIGINAL: hysteria

Stieg Larson triologien er ett must da.. Men lese først og se filmene etterpå da:)

har gjort d[;)] har bøkene og filmene, i håp om at mine barn vil finne dem like interessante som jeg gjør[8D]

og twilight[8D]

og harry potter[;)]

ORIGINAL: hysteria

Stieg Larson triologien er ett must da.. Men lese først og se filmene etterpå da:)

Enig!! [:)]

ORIGINAL: solsnuppa

Anbefaler Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole.. Jeg liker spes Snømannen eller Marekorset...

Og Panserhjerte..holder på med den nå [:)]

kanskje jo nesbø da[:)] siden d er mange som liker hans bøker.. er d noen rekkefølge de bør leses i elr?

Hvis du ikke har lest doppler av Erlend Loe, så anbefaler jeg den.. Hysterisk morsom:)

Hulebjørnens klan av Jean M Auel anbefakes på det sterkeste!
Hulebjørnens klan er første bok av en "serie" på 5 bøker (er vel planlagt 6 tror jeg) som handler om jenta Aylas oppvekst blant neandertalere da hennes folk forsvinner i et jordskjelv.
Bøkene er tykke men sinnsykt fengende!!! Elsker denne serien [:)]

Jordas Barn heter vel serien

Hentet fra Bokkilden.no:
Steinalderroman om Ayla, en Cro Magnon-jente som er blitt skilt fra sitt folk under et jordskjelv. Hun blir adoptert av Hulebjørnens klan, neandertalere som i generasjon etter generasjon har bodd i huler, tilbedt sine skytsånder, sanket planter og drevet jakt. Ayla føler seg etter hvert som medlem av klanen, men hun tenker på en annen måte. Hennes selvstendighetstrang og evne til rask handling i kritiske situasjoner gjør at hun kommer i konflikt med klanens tradisjonsbundne levevis, og hun blir en trussel mot hele dens eksistens.

alt med jo nesbø/mankell
øya - aner ikke forfatter (ei dame)
Tusen strålende soler
vindens skygge
englenes spill

eat pray love
skynd deg å elske

hm...kommer ikke på flere

Lucifer's Evangelium av Tom Egeland! Den vant nettopp prisen for beste norske kriminalroman i 2009 [:)] Veldig god og spennende bok! Jeg skal i gang med Paktens Voktere av samme forfatter ganske straks!
Ellers er Jo Nesbø bøkene også bra [:)] Og Det Tapte Symbol av Dan Brown. Det er en oppfølger til Engler Og Demoner og DaVinchi-koden.

det tapte sybol, er d en fprtsettelse av sirkelens ende kanskje? sirkelens ende ble vel skrevet før dan brown sine populære bøker[;)]

ORIGINAL: Sh_mamma

Enig ang Tom Egeland! Spesielt sirkeles ende, paktens voktere og nå lucifers evangelium(den har jeg ikke lest..ennå..) De er spennende og i samme sjanger som dan brown sine, bare bedre[:D]

sirkelens ende leste jeg da aden først kom ut.. jeg var vel 16 år kanskje! elsker den enda[:D] da skal jeg ta fatt på de andre i samme sjanger[:)] bra jeg har soffaduty lenger enn i påska[8D] må si jeg liker slike bøker bedre enn reine krimbøker egentlig! men mange krimbøker er jo virkelig verdt å kese, har jo lest de fleste mankellbøkene også[8D]

Det er mulig [:)] Jeg er ikke så inne på når hva kom... [;)] Jeg vet bare at den siste kom sist jeg [8|] hihi.

ORIGINAL: TITTIN72

alt med jo nesbø/mankell
øya - aner ikke forfatter (ei dame)
Tusen strålende soler
vindens skygge
englenes spill

eat pray love
skynd deg å elske

hm...kommer ikke på flere

Masse gode bøker her, tar med meg listen til bokhandler i dag [:D]

Øya er skrevet av Victoria Hislop, den fenget min interesse, håper den er god!! [:D]

Enig at Jordens Barn er veldig bra bøker!! Anbefales på det sterkeste. Ellers hvis du liker litt fantasy så er Dragon Lance serien helt fantastisk.. Lest bøkene flere ganger opp igjennom årene!
Har nettopp lest boka The Road av McCarthy.. Den var spesiell... sitter veldig i og klarer ikke slutte å tenke.. skal se filmen idag sammen med sambo, om jeg tør[:D] Lurer på om film versjonen vant oscar?
Kjøpte den nyeste Dan Brown boka i dag også til 199,- på Ark, endelig var den blitt litt billigere, liker hans bøker!
Kjøpte også Shutter Island idag av Dennis Lehane, siden jeg ikke tør se filmen på kino [:D]

ORIGINAL: solsnuppa

signerer denne. panserhjerte er også kjempebra [:D]

Back
Topp