Anbefal meg bøker

¤Woolfmother¤ skrev:
Stardust! <3 <3 ( klarer ikke huske hva forfatteren heter, og det er nesten litt flaut)
Mengele zoo ( Gert Nygårdhaug)
Catcher in the rye (J.D Sallinger)
Brave new world (Aldus Huxley)

Liker filmen kjempe godt, men er det gøy å lese boken hvis man har sett filmen? Og er de 2 siste bøkene på engelsk?

hollys skrev:

¤Woolfmother¤ skrev:
Stardust! <3 <3 ( klarer ikke huske hva forfatteren heter, og det er nesten litt flaut)
Mengele zoo ( Gert Nygårdhaug)
Catcher in the rye (J.D Sallinger)
Brave new world (Aldus Huxley)

Liker filmen kjempe godt, men er det gøy å lese boken hvis man har sett filmen?
Og er de 2 siste bøkene på engelsk?

Filmen er veldig bra. Mye an årsaken er at forfatteren selv fikk være med å bestemme.
Men som alltid, når man lager en film, vil man aldri klare å få med seg alt. Ellers ville filmen blitt alt for lang. Jeg vil anbefale deg å lese boken selv om du har sett filmen

hufselufs<3 skrev:
men tankene mine får du aldri av sverre asmervik

Selges denne enda? Fant den bare inne på bokkilden, men statusen var ikke i salg.

Morgen i Jenin. Jeg glemte at jeg blir bilsyk av å lese, og klarte å lese til og med på bussen... 

Holder selv på med "Orkideens hemmelighet" en helt herlig bok!!

Nettopp lest ferdig " Reisen hjem" - Anbefales virkelig!

"Gravkammer" av Kate Mosse - handlingen foregår i Paris og en landsby i Frankrike på 1800 takket og nåtid. Klarte nesten ikke å legge den fra meg:-)

"Historikeren" (husker ikke forfatteren) En annerledes, men spennende bok!

Ser andre her har nevnt " Øya" - en helt utrolig god bok.

Ellers vil jeg også anbefale Cecilia Samartin sine bøker; kunne ensten ønske jeg ikke hadde lest dem ennå, de er skikkelige slukebøker

Er skikkelig lesehest om dagen, selv

Kalak og Valdemarsnatt av Kim Leine. 

Jeg ELSKER ALT av Jo Nesbø, Anne Holt og Unni Lindell!

Her var det mange fine bøker jeg kunne tenke meg å lese også!

Små jordskjelv
Mofongo
Tusen strålende soler (vanvittig bra bok)
Potensgiverne (søt)
Datter savnet
Hades-prosjektet
Edgar Mints mirakuløse liv
Tilbake til Riverton
En god praktikant

"Sammen til verdens ende"  Skrevet av Tone-Elisabeth Simonsen og Espen Simonsen. Klarte ikke legge den fra meg så leste den på ferdig på en natt, en av de fineste bøkene jeg noengang har lest :D

Tusen takk jenter Får skrive ned alle tilfelle jeg mister tråden. Skal bli vanskelig å velge de 5 første.

mange gode forslag!! :)

Tusen, tusen takk for alle forslag Var tilfelldig innom bokhandelen i dag og glemte helt å se etter bøker da jeg kun hadde tape i tankene, men på vei ut oppdaget jeg heldigvis at de hadde et bord med drøss av flere bøker som har blitt nevnt her til halv pris og noen enda billigere.

Så i dag kom jeg hjem med Øya, Barnepiken og Tusen strålende soler. Hadde ikke kortet vært tomt så hadde det blitt flere med hjem.

smash skrev:
Jeg ELSKER ALT av Jo Nesbø, Anne Holt og Unni Lindell!

Hei

Må man lese om Harry Hole i rekkefølge? Eller kan man starte på hvilken som helst bok?

man bør lese harry hole kronologisk. hvis ikke går man glipp av "harry hole" på en måte

sjura skrev:
man bør lese harry hole kronologisk. hvis ikke går man glipp av "harry hole" på en måte

Takk for svar  Regner med at rekkefølgen ligger på nettet da.

Gollemor skrev:
Øya.
Når folk ber meg anbefale bøker, sier jeg alltid den. For jeg fortsatt ikke møtt noen som har mislikt den!

Ble nylig ferdig med Saras nøkkel

Den tredje søsteren er også en bok jeg vil anbefale. 

Og selvsagt alle bøkene om Harry Hole.

For tiden leser jeg en bok som heter Barbent, av Elin Hildebrand. Ok bok. Ikke mer enn det.

Heihei, her er jeg! :P Neida, misliker den ikke da... En utrolig bra historie, men den var så dårlig oversatt at det tidvis var en lidelse og lese den! Meget mulig den har dårlig språk på originalspråket også, men jeg holder en knapp på at det var oversettelsen som gjorde den så dårlig! :)

Back
Topp