Anbefal meg bæretøy?!

Mammatil1håperpå2

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
jeg har fått ei lita babyjente som er langt mer avhengig av mamman sin og kroppskontakt enn det storebroren var som baby. Det betyr at jeg nå vil gå til innkjøp av bæretøy. Jeg trenger anbefalinger!
Krav:
Må være lett å ha på og plassere babyen i.
Passe fra nyfødt
Praktisk
Ikke stor og klumpete
 
Jeg er veldig glad i bæresjal. Som nybegynner med nyfødt er det fint med elastisk, men det er bare til baby er runsy 5-6 kilo, da er det for tungt for elastisk og det vil sige veldig. Vevde bæresjal gir perfekt tilpasning til både deg og babyen, men man må øve litt. Det må man egentlig med sele også. Masse fine videoer på YouTube på både sele og sjal. Bæreglede, butikk i Oslo og nettbutikk har mye fin info om både sele og sjal. Velger du sele ville jeg gått for en hvor du IKKE trenger nyfødtinnlegg, for det gjør ting litt mer klumpete og fort for varmt for babyen.
 
Vil du ha sele anbefaler jeg ergobaby adapt:) veldig fornøyd med den
 
Elastisk sjal først, deretter manduca eller ergobaby adapt.
 
Jeg brukte sjal, men kjøpte ergobaby adapt til mannen. Han liker den veldig godt, men for meg som er høy og tynn får jeg ikke strammet den nok. Anbefaler deg å gå på bæretreff og prøve forskjellige før du kjøper :)
 
Jeg brukte sjal, men kjøpte ergobaby adapt til mannen. Han liker den veldig godt, men for meg som er høy og tynn får jeg ikke strammet den nok. Anbefaler deg å gå på bæretreff og prøve forskjellige før du kjøper :)

Ja, jeg er kort og proporsjonert med kort rygg og lange bein i tillegg, så de fleste seler jeg har prøvd ble bare i ikke riktig :hilarious:
 
Jeg har brukt Aldoria elastisk sjal til nyfødt og ergobaby 360 (med nyfødtinnlegg i starten). Ergobaby 360 kjøpte vi for over tre år siden, så der er det sikkert kommet noe nytt :)
 
Back
Topp