Anbefal en bok

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har akkurat blitt ferdig med Bryllupsnatten, og trenger en ny bok.
Ikke Krim. Jeg liker bøker med humor, men ikke om det blir for pinlig. Favorittene mine er Harry Potter bøkene, Hundreåringen, En mann ved navn Ove osv. Kan godt lese de klissete billigbøkene, men også de fra mer kjente forfattere. Jeg liker ikke for "voksne" skrivestiler, som i f.eks. Drømmehjertet og Senor Pelegrino eller noe i den duren.

Så, hva bør jeg lese nå? :-D

Harry Potter er også mine favoritter. Akkurat ferdig med Øya av Victoria Hislop. Den klarte jeg ikke legge fra meg så den anbefales ☺️

Ravneringene av Siri Pettersen. Trilogi, der den første heter Odinsbarn. Norsk fantasy for ungdom/unge voksne.

Eragon
America psyko
The alkemist
Lord of the ringe
Hobbiten
Harry Potter

Meh, de var utsolgt på bokhandelen. Jeg har faktisk hørt om den, men hadde helt glemt av den. Bra du minnet meg på det :-D

Den er skikkelig morsom :D
Likerflere av de bøkene fra Holmquist, hun har en gjennomgående måte å skrive på og underliggende humor hele tiden!

Hva går American psyko of The alkemist ut på? Har lest de andre. Jeg foretrekker Harry over Tolkiens verk.
AP er grotesk og er en lett lest grøsser sjanger med litt dybde. Ikke mye:p men fascinerende at noen kan skrive dette.

The A. Er en bok som kan få noen til å fundere på livets tilværelse eller bare lese det som et eventyr. Den kan være No kjedelig innimellom da den mister litt dybde, men tar seg godt opp igjen.

Jeg syns både HR og RH er bra lesestoff. Tolking har så mange levler på arbeidet sitt og bøkene er både avanserte og lette lese bøker.

Harry Potter er veldig bra og lett leste bøker. Og digga dem da jeg leste dem både første og andre gangen. Men etter noen år. Er det ikke samme sjarmen å lese dem. De blir litt barnslige og overflatiske til tider.

Miss Peregrine og Øyas hemmelighet

Elsker den boka! Kjempe spennende og full av fantasi! Kommer film til høsten også :P å er vist to andre bøker også i triologien. Men har ikke funnet dem på norsk. Men denne boka har jeg på norsk :D

Hva med Joyo Moyes? Et helt halvt år fx?

Back
Topp