Analprolaps hos barn

Rose88

Betatt av forumet
Hei. Er det noen som har opplevd analprolaps hos barn? Har en 4 åring som har nektet å bæsje på do leeeenge, holdt seg hele dagen og bæsjet i bleia når hun har sovnet for natta. Går fast på Movicol. Nå har hen begynt å bæsje på do. I går når hen satt på do skulle jeg sjekke om det var noe bæsj som var på vei ut. Hen lente seg fremover og i det hen presset så kom det noe ut av rumpehullet. Det trakk seg tilbake selv. Har selvfølgelig bestilt time hos legen, men vil gjerne høre om noen andre har opplevd dette. Har ønsket telefonkonsultasjon da jeg ikke ønsker å ta med hen og skremme hen.

Hei. Er det noen som har opplevd analprolaps hos barn? Har en 4 åring som har nektet å bæsje på do leeeenge, holdt seg hele dagen og bæsjet i bleia når hun har sovnet for natta. Går fast på Movicol. Nå har hen begynt å bæsje på do. I går når hen satt på do skulle jeg sjekke om det var noe bæsj som var på vei ut. Hen lente seg fremover og i det hen presset så kom det noe ut av rumpehullet. Det trakk seg tilbake selv. Har selvfølgelig bestilt time hos legen, men vil gjerne høre om noen andre har opplevd dette. Har ønsket telefonkonsultasjon da jeg ikke ønsker å ta med hen og skremme hen.
Det første jeg tenkte var hemoroide, spesielt om hen ikke har gått på do på lenge for så å skulle presse for å få det hele til. Ordner seg nok fint når en lege får undersøkt men mulig det er nødvendig med en fysisk undersøkelse? Det finner de ut av.

Det første jeg tenkte var hemoroide, spesielt om hen ikke har gått på do på lenge for så å skulle presse for å få det hele til. Ordner seg nok fint når en lege får undersøkt men mulig det er nødvendig med en fysisk undersøkelse? Det finner de ut av.
Hen har bæsjet hver dag, men holdt det inne på dagtid, også har det kommet når hen har sovnet for natta. Tenkte også hemoride var en mulighet, men når jeg googlet det så står det at de er blårøde, dette var bare rødt? Ser nesten ut som en tunge som jeiper, er på den ene siden. Det har heller aldri kommet blod. Kan nok hende vi må ha fysisk undersøkelse ja. Jeg drar ned alene til legen, jeg fikk filmet det så får ha sett det. Vanskelig å forklare. Huff, det vil vi jo helst ikke da hen endelig tør å bæsje på do, redd det skal skremme hen.

Last edited:
Kan det være hemoroider? Håper dere får time hos legen snart!
Vi tenkte også på det, men når jeg googlet hemorider så står det at de er blårøde, dette var bare rødt? Det har aldri kommet blod heller. Det ser ut som tunge som jeiper liksom, på den ene siden. Har time hos legen på torsdag, men jeg drar ned alene. Vil ikke ta med hen dit hvis vi ikke må, redd det vil skremme hen, nå som hen endelig tør å bæsje på do. Jeg har filmet det så jeg kan vise legen.

Last edited:
Back
Topp