Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siden du kaller det analfisur regner jeg med det ikke er rift etter fødsel, men har oppstått grunnet forstoppelse eller lignende nå i ettertid?Noen som har hatt dette og kan dele erfaringer? Tror jeg har fått det, og lurer på hva jeg kan gjøre og hvor lang tid det tar før det går bort.
Siden du kaller det analfisur regner jeg med det ikke er rift etter fødsel, men har oppstått grunnet forstoppelse eller lignende nå i ettertid?
Jeg fikk en liten fisur rundt 1,5 uker etter fødsel pga forstoppelse og hard avføring. Blødde ganske mye ved toalettbesøk. Det tok kanskje er par uker før den grodde helt, og den gikk opp et par ganger før jeg var helt kvitt problemet, men det værste gikk vel egentlig over ila en liten uke. Jeg smurte meg der bak og masserte lett rundt analåpningen med mandelolje når jeg dusjet. Ellers gikk jeg konsekvent på laktulose avføringsmiddel for å bli mykere i magen, og unngikk helt å presse når jeg skulle på do, men brukte heller veldig lang tid.
Oppsto nå ca 2 uker etter fødsel ja. Er veldig forstoppet og går også på laktulose. Må kanskje bli flinkere på å bruke lang tid, men får så vondt i vagina når jeg sitter lenge på do huff
Ja, det er ikke så godt å sitte der. Leste også et tips om å lene seg bakover ved avføring etter fødsel for å hjelpe tarmen uten å trykke aktivt. Verdt et forsøk.Oppsto nå ca 2 uker etter fødsel ja. Er veldig forstoppet og går også på laktulose. Må kanskje bli flinkere på å bruke lang tid, men får så vondt i vagina når jeg sitter lenge på do huff