Anal ultralyd

snusken

Forumet er livet
Er det noen her som har hatt anal ultralyd noen gang? Jeg skal ha dette og gruer meg enormt!!! [:@][:'(][:o]

har tatt vaginal ultralyd e det var for å sjekke limorhalsen,men har har aldri hørt om anal ultralyd......... men hvis det er vaginal er det ingenting å grue seg til,det er litt ubehagelig men ikke vondt.. lykke til uansett

Dette lurer jeg også på.. Altså, hva det er og hvorfor? Har aldri hørt om det jeg..

HVA?! Dette har jeg aldri hørt om, i forbindelse med svangerskapet? Det er som noen her sier, hvis det er vaginal ultralyd er ikke det noe å grue seg for... gjør ikke vondt! [:)]

I min første fødsel fikk jeg en total ruptur grad 3. Det vil si jeg revnet hele veien bak til endertarmen.. Jeg er redd for at det skal skje igjen og gruer med derfor til min andre fødsel.. Jeg var hos jordmor idag og hun hadde snakket med sykehuset der jeg skal føde. Der sa overjordmor at de nå var begynnt å ta anal ultralyd for å sjekke hvor tykk/tynn/skadet huden mellom endetarm og vagina er. Dersom den er tynn/skadet anbefaler de keisersnitt.
Så nå er jeg veldig nervøs og håpte det var noen her som har hatt dette og kan si at det var ingen problem [;)]

Jeg hadde anal ultralyd da jeg var 11 eller 12 år.
Det er ikke vondt, bare litt ubehagelig.
Du får beskjed om å trykke som om du skal på do når de "stikker den inn".
Husker godt hvordan det var, men det var ikke vondt. (er kanskje vondt hvis man har hemorider??????????????????)

ville bare si lykketil jeg [:)] det går nok bra skal du se [;)]

Tusen takk til kjersti, nina og lille_jenta for positiv oppmuntring!! Det gjør godt og det går nok bra ja! Det var godt å lese svaret ditt nina [:D] Nå gruer jeg meg nesten ikke lenger! Fikk bare litt panikk når ingen hadde hørt om det en gang [;)]

Jeg var med ei veninne på sykehuset til anal Ul en gang og hun sa at det var helt greit. Litt ubehagelig, men det er jo også vaginal Ul. Lykke til[:)]

Bare koselig å kunne være til hjelp snusken. Lykke til, går nok greit skal du se.[;)][;)]

har heller aldri hørt om anal ultralyd,
men vaginal ultralyd har jeg tatt.
ingenting å grue seg til.

Sikker på at du ikke har misforstått og at det er vaginal ultralyd du skal ha? Det har jeg hatt, og det er i prinsippet bare en "stang" med et UL-kamera på som de skyver forsiktig inn i skjeden (etter å ha smurt med rikelig gelé/glidekrem), for å se på livmoren/eggstokker innenfra. Ikke noe å grue seg til! :-)

Åja, da er det jo noe som heter anal ultralyd, da! Hadde aldri hørt om det, jeg. Men jeg har hatt vaginal UL og det var ikke noe problem [:)]

Ville bare ønske deg lykke til!
Går helt sikkert bra...

Back
Topp