Ammingen er visst på hell...

Athravil

Elsker forumet
Vekstkurven til mini har flatet ut så nå anbefaler hs at jeg gir mer flaske.
Føles som om jeg har hatt økedøgn i mange uker uten at det har effekt. Mini sover jo hele natten så innser at det kan ha en effekt, men har ikke lyst til å ødelegge den rytmen hennes ved å vekke for amming. Og lat som jeg er blir det ingen pumping før jeg legger meg heller, med vesla funket det ikke med pumping etter at den verste sprengen hadde gitt seg, så kvier meg litt for å tørrpumpe nå[&:]

Og så er det vel også en liten stemme som ikke vil øke produksjonen, for jeg begynner sterkt å vurdere brystreduksjon når ammingen er ferdig. Er så lei av å ha vondt i hodet, nakke og rygg[:'(] og den selvopptatte og forfengelige delen av meg vil gjerne ha dette unnagjort før bryllupet neste mai...
Var det ikke noen her som har gjort det med småbarn/baby i hus? Hvordan løste du/dere løfting og ev sykemelding vs overdra permisjon til mannen?

Forstår deg kjempegodt på alle måter. Du har jo vært kjempeflink som har ammet henne så lenge!

Nå vet jeg ikke hvor ofte du ammer henne nå, men hvor ofte får hun flaske?

Brystreduksjon skjedde av seg selv etter amming nr2, så det vet jeg ikke noe om[8D]

Forstår deg godt. Du har vært flink [:D]
Du kan bare slenge over litt overskuddspupp til meg. Her ble de regelrett gone etter 2 runde [&o]

jeg har tatt brystreduskjon. fjernet 1kg med overflødig hud tilsammen på brstene.
den første dagen etter opr kom svigermor til meg. Det var ikke behagelig, men heller ikke kjempe vondt. det verste var at jeg ble så kvalm.
jeg ble sykmeldt fra permisjon og fikk med dette utsatt permisjonen de ukene jeg var sykmeldt!

Takk, er ganske fornøyd med at ammingen har gått så greit denne gangen. Har fått litt flaske innimellom, til kvelds, mens med vesla var det jo mye mer ustabilt.

ORIGINAL: *orkide*

jeg har tatt brystreduskjon. fjernet 1kg med overflødig hud tilsammen på brstene.
den første dagen etter opr kom svigermor til meg. Det var ikke behagelig, men heller ikke kjempe vondt. det verste var at jeg ble så kvalm.
jeg ble sykmeldt fra permisjon og fikk med dette utsatt permisjonen de ukene jeg var sykmeldt!

Hvordan løste du det med stell og bæring av baby?
Var du alene hjemme med baby mens du var sykmeldt, eller hadde du svigermor/pappa/andre som kunne du hjelpe deg? Hvor mye har man lov til å løfte? Etter både blindtarmen og ks fikk jeg jo ikke lov til å løfte på mange uker, mener å ha lest at det er det samme etter br?

Så flink du har vært med ammingen!
Unemoren tok reduksjon om jeg ikke husker feil..har ikke det samme porblemet her, snarer tvert i mot[&o] jeg vil også ha boobs!

Du og Cecilie kanr få en hver fra meg - det skulle bli passelig mengde på oss alle tre!

ORIGINAL: Athravil

Takk, er ganske fornøyd med at ammingen har gått så greit denne gangen. Har fått litt flaske innimellom, til kvelds, mens med vesla var det jo mye mer ustabilt.

ORIGINAL: *orkide*

Hvordan løste du det med stell og bæring av baby?
Var du alene hjemme med baby mens du var sykmeldt, eller hadde du svigermor/pappa/andre som kunne du hjelpe deg? Hvor mye har man lov til å løfte? Etter både blindtarmen og ks fikk jeg jo ikke lov til å løfte på mange uker, mener å ha lest at det er det samme etter br?

du skal helst ikke løfte noe på 2 uker.. svigermor var hos oss i 2 dager deretter så hadde sambo pappa perm (1 uke) resten fikset jeg selv.. jeg bærte ikke annet enn når jeg måtte! mini klarte da og krabbe så jeg lokka han etter meg og skifta bleie på gulvet samt alt av avkledning/påkledning.. det gikk veldig bra det[:)]

Back
Topp