Ammingen deres..

Amalia

Glad i forumet
Jaja, så var den ammingen da.. får f ikke til den jeg da. Ikke får jeg pompet ut noe særlig.Ikke har jeg brystspreng( savner det) Det eneste jeg merker har melk er på morgen,men SAVNER ammingen jeg.
Å hu dere HS sier så fint. Du har alltid melk i puppene dine,så lenge celine sugger.. hmm..merkelig frøkna ikke blir mett da? eller hyller med en gang:(:(:(
Så nå drikker jeg amme-te te store gull medaljen,men har heller ikke i kveld merket noe på puppene mine. Burde jeg prøve å pompe meg rett før jeg legger meg? JG VIL HA MELK NÅ!!!!!!!!!!! ( ehhh trodde aldri jeg sku si det,men det vil jeg)
SÅ var deres snupper luper beste råd..
Vet dere har sikkert masse på lur og jeg vil prøve allt eller la meg rette på meg selv her : nesten allt:)
Må vel gå ann å få melk i puppene igjen og ikke bare på morgen? det er noe stort tull,men koser meg masse med ammingen på morgen. Så har jeg blitt så deprimert av det. Når jeg må ha med meg flaske når jeg skal te byen får jeg virkelig stygge blikk fra andre mødre.. de himler med øyne og visker og tisker.. f.. jeg vil ha melk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uff så frustrerende!! Jeg har en venninne som hadde veldig problemer med ammingen i en periode. ungen ville absolutt ikke ta puppen. Hun bare hylte og heiv seg av med en gang. Hun gav erstattning av og til , men var veldig bevist på at hun ikke skulle få det så lettvindt hver gang. Hun måtte liksom ta puppen hvis hun skulle få mat. Hun forsøkte å pumpe endel for å opprettholde melkeproduksjonen, men det kom så vidt ut noen ting. Men dette gav seg etter hvert og nå tar hun puppen igjen. [:)] Vet ikke om dette hjalp så mye men.... Du må ha masse masse lykke til[:)]

Ikke at jeg er noen ekspert akkurat, men  jeg tror at jo mer barnet suger eller du pumper - jo mer stimulerer det til produksjon av melk...

Det er jo viktig at du ikke føler deg mislykket fordi om du ikke får til ammingen! Om du stresser mye pga dette så kan jo det også påvirke melkeproduksjonen i feil retning, eller hvis det er mye annet som skjer rundt deg... Tror ikke folk tenker så nøye over at du ikke ammer, det er mange som ikke gjør det! (I min barselgruppe er vi 6 stykker, og det er bare 2 som ammer!!![:)]) Dessuten, at noen gir melk på flaske betyr ikke nødvenigvis at det er ikke er morsmelk. Hender seg jeg gir junior morsmelk på flaske, selv om jeg ammer, som avlastning noen ganger når vi skal ut. [;)]

Mitt råd er å ta det med ro, ta tiden til hjelp (vet det høres klisjé ut...![:D]), pump deg ofte, eller legg barnet til brystet ofte, selv om det ikke kommer så mye melk så stimulerer det til å øke melkeproduksjonen.

Masse lykke til! [:)]

tusen takk for råd. da prøver jeg å pompe meg strax. jeg har drekking nesten 100g med amme te i dag:) har en hvit box. drekk nesten allt det.. ja, det er masse stress, julegaver, julepynt, amming, mass fra andre. osv. men har 240cl med morsk melk i frysa så får starte å pompe meg vær 3 time i en liten stund å se.. gi celine puppen først, så pomping:)

igjen takk for råd:)

ORIGINAL: ~Rosinbolla~

vet akkurat hvordan du har d Amalia....sliter med ammingen selv akkurat nå, men her er d ikke nok næring i melka mi[:(] så Tony legger ikke på seg, gikk NED 10g på en uke nå sist, istede for å gå opp 100g som han skal[&:]

Så nå er d mme annenhvert måltid og ammer innimellom....VIL jo amme, men kan ikke la gutten bli tynnere nå, da forsvinner han[:(][:(][:(]

skjønner deg også. celine legger hvist på seg,men HS skal forklarer seg 8.01,08 allså:)
Men det skal vel økes med amme-te????

OK, litt tips og tanker rundt amming:

Det er helt normalt å bare ha litt brystspreng om morgenen. Man produserer mest melk om natten/morgenen, og mindre om ettermiddag/kvelden. Jeg må gå 8-9 timer for at jeg skal få brystspreng på dagen...
Det er også et tegn på at melkemengden er mer tilpasset barnet - i begynnelsen øker melkemengden raskt, før barnets apetitt og din produksjon blir mer vant til hverandre.
Dersom Celine styrer og skriker ved puppen er det et par ting det kan være UTEN at det er mangel på melk som er problemet:
Skjer det ALLTID, eller bare på dagen, når dere er ute osv? På denne tiden blir de så opptatt av alt rundt seg at de ikke alltid klarer å konsentrere seg på å spise, og blir sure og frustrerte fordi de gjerne vil se rundt seg og spise samtidig. Vet noen som må lukke seg inne på et stille rom med dempet lys for å klare å amme i denne alderen, siden barna nekter å spise skikkelig dersom det er lys og lyder der.

Det kan også være utdrivningsrefleksen - kommer maten rett og slett ikke fort nok når hun er sulten? Har du testet å stimulere utdrivningen før du legger henne til - håndmelke noen skvetter, pumpe fra det andre brystet samtidig som hun spiser osv? Eller denne nesesprayen som noen bruker, som man får hos legen?

Ellers er det bare å fortsette med det du driver med - legg henne til ofte, prøv å pumpe om det går lenge mellom hvert måltid, kanskje spesielt om natten.
Men dersom hun legger greit på seg osv. så kan det som sagt være bare frustrasjon, og ikke det at hun ikke får nok mat.

Håper det ordner seg for dere, og husk at det ikke er noe galt i å måtte gi MME med eller uten MM.
Lykke til!

hei snupper:)

Da har jeg pompet meg fikk ut 145cl til sammen, veldig fornøyd..så det blir masse amme-te å pupp i morgen. celine har mest mme hun da utom pupp på morgen. Jeg merker ikke på puppen mine enn gang at det er melk der. de små og pløsete. digget før at jeg hadde brystspreng fordi da skjønte jeg at det var melk der:)
så det er lys i tunellen alikevel:) jippi:=) må nesten skaffe ny amme-te i morgen..tihi har drekket nesten opp den jeg.Bare håper jeg har melk i morgen tilig nå da.. eller så har jeg mm i kjørleskapet:)

natta jenter:) Takk, for gode råd skal følge dem:)

Back
Topp