Amming

Grete71

Forumet er livet
Hvordan er ståa hos dere?

Jeg fullammer nå. Har nok økedøgn nå, og jeg er LIVREDD for at jeg ikke skal klare å øke produksjonen! Har gått til anskaffelse av amme-te og har drukket dette to dager... Og vannet er kokt og klart til evt. mme... Men vil jo aller helst ikke det, men må jeg så må jeg...

På dagtid går det mellom 2-3 timer mellom måltida, mens på ettermiddagen går det gjerne bare 1,5 time mellom hver økt... [&:]

Gått over på mme.. ikke noe futt i puppene mine :P

Hvordan vet man egentlig at man har nok melk? At de er fornøyde, suger ca. hver 3-4 time og gulper etterpå?

*dum førstegangs*

Jeg fullammer ihvertfall, og håper det varer!

ORIGINAL: Hybelkaninen

Hvordan vet man egentlig at man har nok melk? At de er fornøyde, suger ca. hver 3-4 time og gulper etterpå?

*dum førstegangs*

Jeg fullammer ihvertfall, og håper det varer!

Vet egentlig ikke... [:)] Men er vel at de virker fornøyde og legger på seg! [:)] Et tips er å veie på helsestasjonen 1 gang i uka de første ukene...

ORIGINAL: ynna

Jeg fullammer[:)] Her sitter jeg ute med puppen hele ettermiddagen/kvelden, og det er visst normalt å gjøre det de første ukene/mnd, ifølge ammehjelpen.no[;)] Det står også at det er svært sjeldne årsaker til at man ikke har nok melk, så jeg slår meg ihvertfall til ro med at jeg har nok melk og at produksjonen justerer seg i forhold til det babyen trenger.

akkurat samme her, hun trives, bæsjer og gulper så vet hun får nok mat. Kjenner på puppene at de synes det er slitsomt med den veldig hyppige ammingen på kvelden, men det går seg til.

Fullammer begge to foreløpig :)
Er så glad for å slippe og stresse med erstatning og masse flasker, og håper det holder seg slik! Hun ene har fått litt morsmelk på flaske hvis hun spiser lite, er lettere å få i henne den hvis hun sover, men etter vi kom hjem har det bare vært omtrent en gang med flaske i døgnet.

Back
Topp