Amming

Catlady92

Andre møte med forumet
Hei, førstegangsmamma her!
Jeg hadde keisersnitt på tirsdag, så lillegull er 5 dager gammel i dag. På sykehuset amma han godt på begge bryst. Vi kom hjem fra sykehus på fredag å nå vil han amme maks 1-2 minutter på venstre siden de få gangene han tar den, å ligger stort sett ikke lengre enn 10 minutter på høyre…
Jeg har masse melk så det er ikke det som er problemet.
Begynner å bli litt frustrert her da jeg ikke skjønner helt hva som er galt
Han kan også lett sove 4 timer i strekk uten å våkne..

Gratulerer med baby :Heartblue
Hvor mye gikk han ned i vekt på sykehuset? Vet du om vekta snudde på sykehuset?

Hvor mange ganger i døgnet ammet han?
Hører du at han svelger?
Hvis det er mye melk, kan det jo hende at han får litt mye å svelge unna og tar en pause pga det? Hva pleier du å gjøre når han har diet 1-2 min?
Har du avtalt hjemmebesøk av jordmor?

Jeg hadde keisersnitt på tirsdag, så lillegull er 5 dager gammel i dag. På sykehuset amma han godt på begge bryst. Vi kom hjem fra sykehus på fredag å nå vil han amme maks 1-2 minutter på venstre siden de få gangene han tar den, å ligger stort sett ikke lengre enn 10 minutter på høyre…
Min tredje var også veldig trøtt i begynnelsen, det ga seg da han var et par måneder gammel. Ville prøvd å holde ham våken mens han dier, og ellers legge ham til brystet veldig ofte hvis han ikke klarer å tømme brystene under et måltid pga at han sovner. Lykke til. ♡

Men er det noe som er galt? Som at han feks ikke har tatt igjen fødselsvekt? Er han liten av vekst?

Min nyfødte baby ammet også godt av begge bryst, men aldri, og da mener jeg virkelig aldri lengre enn 4 min på et bryst. Ofte bare 2 min. Likevel gikk hun opp i vekt. Hun kunne også sove veldig mange timer i strekk som nyfødt, opptil 5-6 timer.

Siden du har mye melk kan det være at baby dier effektivt og får den melken han trenger på de to minuttene☺️

Back
Topp