Amming

Rose88

Betatt av forumet
Hvor ofte er det normalt å amme en baby på 4 uker? Føler jeg må legge til til puppen veldig ofte. Jeg driver og avvenner å bruke skjold, men ofte når jeg setter på skjoldet så kan det fylle seg med melk før jeg får lagt til babyen. Er det et tegn på at jeg har god produksjon? Jeg har vært veldig usikker på hvor mye melk jeg egentlig har. Vi måtte begynne å gi litt mme i tillegg for hun la på seg litt lite, men da la jeg henne ikke like ofte til puppen som jeg gjør nå.
 
Jeg ammet hver tredje time dag som natt de første ukene. Noen ganger oftere på dagen :)
 
Jeg ammet hver tredje time dag som natt de første ukene. Noen ganger oftere på dagen :)
Her kan det gå 1 time bare på dagtid. På nettene sover hun godt første timene, men så er det som regel hver 2. time utover. Føler ofte at hun ikke er fornøyd. Hun har flere gode tissebleier så hun må jo få i seg en del?
 
Her kan det gå 1 time bare på dagtid. På nettene sover hun godt første timene, men så er det som regel hver 2. time utover
Det er jo veldig bra :) Vår jente var sånn at hun ikke ga særlig uttrykk for sult og hun var ikke så stor, så derfor måtte jeg passe på med nedtelling på klokka for å mate henne gjennom natten spesielt. Hun våknet aldri og skrek av sult liksom. Det høres jo som du har godt med melk også. Jeg hadde veldig mye, og fikk fort spreng om det gikk mer enn 3 timer på natt etter hvert, men det ble bedre da melka ble behovsstyrt.
 
Jeg har i den perioden ofte ammet med 1-2 timers intervall på dagen, iblant hver halvtime ved kveldsuro :hilarious: på nettene ofte ett litt lenger strekk med søvn først også hver til annenhver time.
Har aldri vært bortskjemt med så sjelden amming som hver tredje time hverken dag eller natt. Hverken med første eller andre barnet. Kunne iblant etter 2-3 mnd gå lenger strekk, men oftest annenhver time døgnet rundt. Og i perioder som sagt hyppigere.

Det blir et lite vakuum i skjoldet når du setter det på, som kan gjøre at melka stater. Det, samt at babyen etterspør melk ofte, er et godt tegn for produksjonen din :)
 
Hvor ofte er det normalt å amme en baby på 4 uker? Føler jeg må legge til til puppen veldig ofte. Jeg driver og avvenner å bruke skjold, men ofte når jeg setter på skjoldet så kan det fylle seg med melk før jeg får lagt til babyen. Er det et tegn på at jeg har god produksjon? Jeg har vært veldig usikker på hvor mye melk jeg egentlig har. Vi måtte begynne å gi litt mme i tillegg for hun la på seg litt lite, men da la jeg henne ikke like ofte til puppen som jeg gjør nå.
Ammet hvert 30 minutt en lengre periode. Derretter hver time. Unntaket var nettene. Hun sov da godt. Nå er hun 7mnd. og får litt fast føde, så nå er vi nede på hver 2-3 timer stort sett. Noen ganger kortere.

Jeg leste på ammehjelpen nå sist at morsmelk er tynn og det ikke er uvanlig at de blir sultne igjen etter bare en time :)

Jeg har fullammet 3, og husker alle "hang i puppen" i starten :hilarious:
 
Her kan det gå 1 time bare på dagtid. På nettene sover hun godt første timene, men så er det som regel hver 2. time utover. Føler ofte at hun ikke er fornøyd. Hun har flere gode tissebleier så hun må jo få i seg en del?
Det kan hende hun suger dårlig men får i seg nok, eller bare liker kosen. Ammingen er også kos og trygghet :Heartred
 
Jeg brukte ammeskjold i starten med første barnet (pga sår og sugetak), og barnet ammet både lenger og oftere med skjold enn uten. Mener det var omtrent hver time døgnet rundt. Virket som han fikk i seg mer om gangen da vi sluttet med skjoldet :):)
 
O F T E

Ammet vel hvert 10. minutt til kanskje maks 2-3 timer mellom hvis han sov godt. Sjeldent lenger.
 
Tredje barn her, 10 uker gammel, ammer veldig ofte. Var samme med første to. Når det skjer 2 timer siden siste amming føler jeg at jeg hadde så mye fri :hilarious:
 
Back
Topp