Amming

Litenspiire

Glad i forumet
Julikulene 2020
Er det noen som ammer søsken her? Planlegger du å fortsette med ammingen gjennom svangerskapet?
 
Jeg ammer min mini enda. Men ser for meg å slutte ganske snart. Da planen min hele veien var amming i ett år.
Skjønner! Ammer dere mye?

Her fylte jenta 2 år på fredag og vi ammer enda mye.. spesielt nå som hun har ferie og er sammen med meg hele dagen :p
 
Nei, vi ammer veldig lite, kun på kvelden før leggetid. Planen var å slutte nå før bhg start i august. Men vi får se. Jeg har vært veldig klart for å starte på medisinene mine igjen, men nå må vi vente en stund til (ett par år) til :wacky:
 
Nei, vi ammer veldig lite, kun på kvelden før leggetid. Planen var å slutte nå før bhg start i august. Men vi får se. Jeg har vært veldig klart for å starte på medisinene mine igjen, men nå må vi vente en stund til (ett par år) til :wacky:
Ååå skjønner veldig godt at du er klar for å slutte da :Heartred
 
Jeg ammer frøkna enda, og tenker egentlig at hun skal få lov så lenge hun vil :) men kan jo hende at jeg plutselig får lyst til å ha en liten pause før neste kommer, men tar det litt som det kommer :happy:
 
Godt å lese at det er flere. Jeg ammer også, han er to år.
Ammer 3-4 ganger om dagen, og fri bar om natten. Det gir oss mest søvn. Men nå sover han stort settgjennom natten, våkner ca 1 gang og vil ha "puuhp" før han sover videre.

Ønsket og planen er å amme til han avslutter selv. Men kjenner jeg på at jeg blir lei/trenger pause før neste, så får vi avrunde. Men tar det som det kommer :)
 
Godt å lese at det er flere. Jeg ammer også, han er to år.
Ammer 3-4 ganger om dagen, og fri bar om natten. Det gir oss mest søvn. Men nå sover han stort settgjennom natten, våkner ca 1 gang og vil ha "puuhp" før han sover videre.

Ønsket og planen er å amme til han avslutter selv. Men kjenner jeg på at jeg blir lei/trenger pause før neste, så får vi avrunde. Men tar det som det kommer :)
Sååå godt å lese! Her er det også fri bar gjennom natta. Hun sov også gjennom natten mens vi sov alene, men nå har pappa’n flyttet inn på soverommet igjen, og da er hun mer urolig :hilarious: vi har kun ett soverom, så nå MÅ vi flytte før det kommer en til.
 
Jeg ammer også en toåring. Vi trappa ned en god del før vi ble gravide, så nå er det ved legging og en gang i løpet av natta. Godt mulig vi fortsetter til mini kommer, får se litt an hvordan det utvikler seg og om melkemengden holder seg oppe.
 
Jeg ser for meg å tandem-amme, hvis det funker for oss. Med mindre sønnen vår avrunder ammingen under graviditeten... eller jeg ikke orker mer. Men han er veeldig glad i puppen, så jeg synes det ville vært vanskelig å avslutte. Men som sagt, tar det som det kommer. Vi kan jo dele erfaringer underveis her:)
 
Ammer om natta. Ammet to av mine barn i16 måneder hver og skulle være samme med han her og dette vil si 4 dager igjen :angel8
 
Jeg ser for meg å tandem-amme, hvis det funker for oss. Med mindre sønnen vår avrunder ammingen under graviditeten... eller jeg ikke orker mer. Men han er veeldig glad i puppen, så jeg synes det ville vært vanskelig å avslutte. Men som sagt, tar det som det kommer. Vi kan jo dele erfaringer underveis her:)
Ja! Veldig gjerne dele erfaringer. Tenker akkurat det samme som deg. Begynner dog å bli litt lei av nattammingen… men hun er så glad i puppen, så det driver meg :happy:
 
Da jet var gravid forrige gang ammet jeg enda min eldste, men vi sluttet ved ca 16 mnd. På det tidspunktet ammet vi kun om natten, og jeg merket at hun ikke lenger roet seg ved puppen, men heller brukte den til lek og tull. Så vi sluttet da jeg var ca 4 mnd på vei.
Med yngste så sluttet vi av samme grunn rundt ca samme tid, så nå er jeg helt tom for melk (hun er 22 mnd nå).
 
Ja, jeg ammer enda, men hun er blitt så avhengig de siste månedene og henger leenge med puppen så her skal vi prøve å slutte etter ferien. Jeg er spent! Men brystvortene er såre, nettene er lange og mora er liitt lei. :hilarious:
 
Ja, jeg ammer enda, men hun er blitt så avhengig de siste månedene og henger leenge med puppen så her skal vi prøve å slutte etter ferien. Jeg er spent! Men brystvortene er såre, nettene er lange og mora er liitt lei. :hilarious:
:hilarious: Jeg kjenner at akkurat etter i natt er jeg litt lei også… graviditeten har gitt meg såre brystvorter, og det virker som om de er tommere enn vanlig. Dette resulterer i at hun blir frustrert og bare skal ligge på puppen hele natta :meh:
 
:hilarious: Jeg kjenner at akkurat etter i natt er jeg litt lei også… graviditeten har gitt meg såre brystvorter, og det virker som om de er tommere enn vanlig. Dette resulterer i at hun blir frustrert og bare skal ligge på puppen hele natta :meh:
Huff ja, det blir tungt i lengden, det. Puppen er også blitt en trøst hver gang hun slår seg eller ikke er i humør. Jeg prøver å distrahere, men hun er blitt helt intens med det nå… :wideyed:
 
Huff ja, det blir tungt i lengden, det. Puppen er også blitt en trøst hver gang hun slår seg eller ikke er i humør. Jeg prøver å distrahere, men hun er blitt helt intens med det nå… :wideyed:
Samme her!! Og om pappa skal prøve å trøste eller gjøre noe blir det helt feil :p her en kveld gikk han inn til henne når hun våknet, og dasa hun «neineinei» og løp for å gjemme seg. Stakkars pappa:hilarious:
 
Back
Topp