Amming

Sissi1988

Blir kjent med forumet
Hei mamas!
Hvor mye tid bruker dere på å amme? Har hørt at det tar mye tid, men jeg var ikke klar over at det tar sååå mye tid
 
Det er en fulltidsjobb!! I dag har mini vært på puppen hele dagen ca. Er bare å kansellere alle planer, finne en serie og få i seg masse vann. Har alltid sagt at det blir underkommunisert hvor mye det skal ammes i starten. Nå er dette nr 3, så jeg var heldigvis forberedt!
 
Det er en fulltidsjobb!! I dag har mini vært på puppen hele dagen ca. Er bare å kansellere alle planer, finne en serie og få i seg masse vann. Har alltid sagt at det blir underkommunisert hvor mye det skal ammes i starten. Nå er dette nr 3, så jeg var heldigvis forberedt!
Litt godt å høre! Jeg delammet bare førstemann, av litt ulike grunner, men er veldig bestemt på å gjøre en skikkelig innsats for å få til å fullamme nå.. Men jeg var tydeligvis ikke forberedt på hvor mye tid det tar… Når begynner man å kunne gjøre litt andre ting da?
 
Var virkelig ikke klar over hvor tidkrevende det var!! Det er faktisk noe man burde lære :p Sitter så og si hele dagen med puppen fremme, så håper det går seg til for jeg tror jeg får sitte sår snart :p
 
Lille her er rett over 3 uker nå, og selv om det fortsatt er MYE amming, kan vi nå gjøre litt andre ting også :) Ammer alt fra 15-30 min om gangen med 1-3 timers mellomrom. Er vi på farten med vogn eller sjal/sele sover han gjerne lenge og det kan fint gå 3 timer. Om natten ammer jeg 2-5 ganger. Ingen rutiner enda, men det kommer etterhvert :happy:
 
Litt godt å høre! Jeg delammet bare førstemann, av litt ulike grunner, men er veldig bestemt på å gjøre en skikkelig innsats for å få til å fullamme nå.. Men jeg var tydeligvis ikke forberedt på hvor mye tid det tar… Når begynner man å kunne gjøre litt andre ting da?

Det tror jeg ikke det finnes fasitsvar på :)..men om man legger ned mye innsats i ammingen i starten så legges et godt grunnlag for videre fullamming! Jeg trøster meg med å lese artiklene på ammehjelpen om kveldsuro, økedager etc. Det er i alle fall helt normalt at babyen vil ha myye pupp i starten!
 
Back
Topp