Amming

Lillytator

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
Noen som ammer større barn her? Eller har gjort d i tidligere svangerskap? Hvordan går det? Har dere tenkt å avvende før fødsel?
Jeg ammer minste på litt over to år endel enda, både natt og dag, merker at puppene er litt ømme, men det går overraskende bra.

Jeg ammer min 2-åring fortsatt. Men stort sett bare på kveldene nå før han legger seg. Kjenner det er ømmere enn til vanlig, men går fint. Vet ikke selv om jeg skal avvenne eller ikke. Har gått ned i ammefrekvens av seg selv, så tenker han skal få seg en sup når han har det behovet egentlig. Tar det som det faller seg her:)

Har en sønn på snart ett år. Ammer han ganske mye, selvom han spiser godt utenom. Så det er mest for kosen egentlig. Han elsker det :Heartred

Min også elsker puppen og vi koser oss stort med ammingen! Han ville ikke ha smokk eller kos ect, så puppen har liksom blitt alt: mat, smokk, kos, trøst, så han er ganske avhengig av den:happy:

kjekt at det er flere som ammer lenge og ikke har noen videre planer om å avvenne.. har har ikke mini redusert puppen på egenhånd, så vi må nokk ta kampen etterhvert med litt reduksjon i hvertfall, for nå ammer jeg vell 15 ganger i døgnet i hvertfall:hilarious:

Min også elsker puppen og vi koser oss stort med ammingen! Han ville ikke ha smokk eller kos ect, så puppen har liksom blitt alt: mat, smokk, kos, trøst, så han er ganske avhengig av den:happy:

kjekt at det er flere som ammer lenge og ikke har noen videre planer om å avvenne.. har har ikke mini redusert puppen på egenhånd, så vi må nokk ta kampen etterhvert med litt reduksjon i hvertfall, for nå ammer jeg vell 15 ganger i døgnet i hvertfall:hilarious:
Haha, det er helt likt her! Han har aldri vært interessert i noe annet enn puppen. Jeg tenker at han bare skal få fortsette inntil videre, men når det nærmer seg mai må vi nok gjøre noe dersom det ikke har ordnet seg selv :hilarious:

Haha, det er helt likt her! Han har aldri vært interessert i noe annet enn puppen. Jeg tenker at han bare skal få fortsette inntil videre, men når det nærmer seg mai må vi nok gjøre noe dersom det ikke har ordnet seg selv :hilarious:

Artig! :D Hvis han fortsatt er like ivrig på puppen, så tror jeg at vi muligens tandemammer litt! Har du tenkt så langt? :)

Har en jente på 20 mnd som jeg fortsatt ammer MYE. Og hun biter.... Har nå begynt å få veldig følsomme pupper og mye sår, så prøver kutte ned på ammingen på dagen hvert fall. Jeg vil ikke tvinge henne da det er stor trøst for henne.
Men jeg kjenner mange andre som har ammet gjennom graviditet og deretter ammet begge barna etter fødsel og det har som regel gått bra :)
Eneste er at de kan miste litt interessen når det nærmer seg termin da melken forandrer seg for å gjøre klar til baby mat igjen hehe.
Så jeg planlegger å heller prøve kutte ned på ammingen litt og oppmuntre til slutt når hun etter hvert mest sannsynlig vil miste interessen, ellers har jeg ikke noe imot å amme begge :)

Har en jente på 20 mnd som jeg fortsatt ammer MYE. Og hun biter.... Har nå begynt å få veldig følsomme pupper og mye sår, så prøver kutte ned på ammingen på dagen hvert fall. Jeg vil ikke tvinge henne da det er stor trøst for henne.
Men jeg kjenner mange andre som har ammet gjennom graviditet og deretter ammet begge barna etter fødsel og det har som regel gått bra :)
Eneste er at de kan miste litt interessen når det nærmer seg termin da melken forandrer seg for å gjøre klar til baby mat igjen hehe.
Så jeg planlegger å heller prøve kutte ned på ammingen litt og oppmuntre til slutt når hun etter hvert mest sannsynlig vil miste interessen, ellers har jeg ikke noe imot å amme begge :)

Huff, så symd at hun biter, det gjør heldigvis ikke min! Men er litt ømt å amme når han skal gjøre alt mulig annet i tillegg til puppen og river og sliter i den:hungover: vi blir heller ikke å tvinge frem noen avslutning på ammingen, så får vi rett og slett bare se om han slutter selv når baby kommer, kan jo hende han plutselig innser at han er for «stor» for puppen når han blir storebror og ser at baby bruker puppen..:happy:

Artig! :D Hvis han fortsatt er like ivrig på puppen, så tror jeg at vi muligens tandemammer litt! Har du tenkt så langt? :)
Hvis han enda viser at det betyr noe for ham, tror jeg aldri jeg har hjerte til å slutte! Så da blir det kanskje det
:) Kanskje det hjelper litt på en eventuell sjalusi også?

Hvis han enda viser at det betyr noe for ham, tror jeg aldri jeg har hjerte til å slutte! Så da blir det kanskje det
:) Kanskje det hjelper litt på en eventuell sjalusi også?

Ja, de seier jo så, at det skal være positivt med tanke på søskensjalusi, og det kan være veldig greit her! Her er minste minst av tre og blir veeeldig sjalu med en gang brødrene får oppmerksomhet, så er spent på hvordan dette skal gå:hilarious:

Har ei på 18 mnd som eg amme enno. Må nok prøve å slutte nå sånn at kroppen min får konsentrere seg om ein ting om gangen :-) sist mista eg melka når eg va rundt 8-9 veker på vei og då gjekk da jo mykje lettere å avvenne, då va storesøster 2 år :-)

Hvordan går det med dere som fortsatt ammer? Ammer dere enda, eller har dere kuttet ut?
«Lille» her er nå 2 år og 4 mnd og vi ammer fortsatt plenty! Er 12 uker og virker ikke som om svangerskapet har påvirket hverken smak eller mengde enda i hvertfall! Vi ammer like mye som før svangerskapet:)

Hvordan går det med dere som fortsatt ammer? Ammer dere enda, eller har dere kuttet ut?
«Lille» her er nå 2 år og 4 mnd og vi ammer fortsatt plenty! Er 12 uker og virker ikke som om svangerskapet har påvirket hverken smak eller mengde enda i hvertfall! Vi ammer like mye som før svangerskapet:)

Jeg er nå på dag 4 med avvenning. Desverre. Jeg ønsket ikke det, men lille på nå 21 mnd har hatt 3 uker med bare skriking, gråting og våken mange timer hver natt. Virker som melken min har forandret seg og dette har gjort at hun har begynt å bli veldig urolig om nettene.
Hver natt går bare bedre og bedre og søvnen både for henne og meg er tusen ganger bedre.
Hvordan går det med dere?

Jeg er nå på dag 4 med avvenning. Desverre. Jeg ønsket ikke det, men lille på nå 21 mnd har hatt 3 uker med bare skriking, gråting og våken mange timer hver natt. Virker som melken min har forandret seg og dette har gjort at hun har begynt å bli veldig urolig om nettene.
Hver natt går bare bedre og bedre og søvnen både for henne og meg er tusen ganger bedre.

huff, så synd med avvenning når dere ikke egentlig ønsker det da:wtf:
Håper avvenningen går bedre og bedre! :)
Her merker jeg ingen forskjell, gutten er like glad i puppen som før:hilarious: ikke får jeg kynnere enda heller, så håper vi kan fortsette en stund til, da gutten ikke har hverken kos eller smokk, så jeg blir all trøst liksom:)

Sånn var eldste her når eg blei gravid med nummer 2. Va kjempe enkelt å slutte då og eg fekk heldigvis ikkje spreng. Frøkeno mi nå har på ingen måte tenkt å slutte med kosen sjøl om hu ikkje drikke, va visst kosen som va aller viktigast :-p tenkte å starte avvenning når eg komme i 2. Trimester og eg kanskje har litt overskudd...

Sånn var eldste her når eg blei gravid med nummer 2. Va kjempe enkelt å slutte då og eg fekk heldigvis ikkje spreng. Frøkeno mi nå har på ingen måte tenkt å slutte med kosen sjøl om hu ikkje drikke, va visst kosen som va aller viktigast :p tenkte å starte avvenning når eg komme i 2. Trimester og eg kanskje har litt overskudd...

Ja jeg har ikke ammet på 4 dager og føler absolutt ingenting. Ikke noe spreng eller melk eller noe. Ja sikkert lettere med avvenning når man føler seg bedre hehe :)

Ja jeg har ikke ammet på 4 dager og føler absolutt ingenting. Ikke noe spreng eller melk eller noe. Ja sikkert lettere med avvenning når man føler seg bedre hehe :)
Tenkte eg sku få gjort klart gjesterommet så kan eg og eldste sove der så får faren ta avvenning :-p hu finne fram uansett om eg ligge i sengo, eventuelt må eg kjøpe meg heildress hehehe...

Back
Topp