Amming

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Ammet første barnet i 7/8 mnd. Sluttet da fordi hun hadde melkeproteinallergi, og jeg syns det var tungvindt å være melkefri selv.

Andre barnet ammer jeg fortsatt. Hun er rett over 1 år. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å amme henne.. Kanskje til jul? Men satser ikke på tandemamming.

Fikk aldri til ammingen sist. Så håper jeg får det til denne gangen! Utrolig praktisk å ha maten klar med én gang den er ønsket. Og kjekt å slippe å bli uglesett på helsestasjonen...:rolleyes:
Men skulle det ikke gå, så er det jo fordeler med flaske og. I så fall håper jeg å pumpe så lenge det lar seg gjøre:happy:

Amming gikk overraskende bra med førstemann, hadde gruet meg på forhånd for man hører mye om dem som sliter og som kanskje ikke får det til av diverse årsaker. Håper det skal gå like bra med nestemann, men forbereder meg på at det jammen ikke er sikkert. Koselig å amme, og sinnsykt praktisk å ha maten klar hele tiden:p

Ammet begge barna til de var rundt 8mnd. Da stoppet de av seg selv. Ingen utfordringer, så håper at jeg kan få det til igjen❤️ Og ja, veldig praktisk å ha maten så lett tilgjengelig

Jeg har nettopp sluttet å amme førstemann, han er nå 1 år og 9 mnd.
Vi hadde en forferdelig start på ammingen.. Hadde kort tungebånd, men sykehuset nektet for det. Måtte gå privat til spesialist, med 10 ukers ventetid. Der var det godt å bli hørt, og tungebåndet ble kategorisert som "veldig stramt." Så når gutten min var 3 mnd, begynte ammingen endelig å gå seg til! Det var 3 mnd med åpne sår og tårer. Men jeg hadde gjort det igjen, ammereisen vår har vært fantastisk :Heartred

Er forberedt på at denne babyen også kommer til å ha kort tungebånd, og kommer til å gå privat denne gangen også. Stoler ikke på det offentlige når det kommer til tungebånd.
Går for å amme 2 år, som er who sin anbefaling :)

Ammet begge barna med skjold. Satser på at jeg får til amming uten skjold denne gangen :D

Jeg ammer enda nr 2 .. begynner å være klar for å slutte nå, og det er bare 1 til 2 ganger i døgnet. Men gleder meg likevel til å amme en nyfødt som ligger rolig. (Så lenge det varer, hehe).

Ammet eldste til hun var 21mnd og nr to er nå 17 mnd. Tandemamming er uaktuelt

Jeg ammer enda nr 2 .. begynner å være klar for å slutte nå, og det er bare 1 til 2 ganger i døgnet. Men gleder meg likevel til å amme en nyfødt som ligger rolig. (Så lenge det varer, hehe).

Ammet eldste til hun var 21mnd og nr to er nå 17 mnd. Tandemamming er uaktuelt

jeg gleder meg og skikkelig til å amme en liten, relativt rolig baby igjen! 27625 ganger i døgnet i noen mnd :hilarious::love7

Jeg fikk ikke ammet med første pga blodsykdom som da ikke var stabil, måtte jeg gå på prednisolon?
Og fikk dermed ikke Melk.

Denne gangen skal jeg Amme ( værtfall ha Melk) det er mitt største ønske. Så ikke noe medisiner på meg denne gangen, det kan de bare glemme... Nå har den vært stabil i langt over et år, så da får den holde seg der

Amming gikk overraskende bra med førstemann, hadde gruet meg på forhånd for man hører mye om dem som sliter og som kanskje ikke får det til av diverse årsaker. Håper det skal gå like bra med nestemann, men forbereder meg på at det jammen ikke er sikkert. Koselig å amme, og sinnsykt praktisk å ha maten klar hele tiden:p

Hadde samme erfaring som deg med første. Sluttet å amme for 5-6 uker siden. Da var hun 15mnd.

Back
Topp