Amming

Frk.strikk

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Septemberlykke 2021
Junispirene24❤️
Hvor ofte ammer dere? Her kan det fort bli hver 1-2 time, også på natten. Hun dier alt fra 15-30 min per ammeøkt, og virker veldig fornøyd. Hvor lenge holder de på med så hyppig amming? Vet at det nok er individuelt, men er det frem til melkeproduksjonen er kommet ordentlig igang? Lille er 9 dager gammel.

Last edited:
Det blir gradvis bedre :-) babyen vil etterhvert bli kjappere ved hver ammeøkt, og som oftest vil det bli litt lenger intervaller mellom ammeøktene :-) det tok noen uker.

Samme her. Han vil på puppen ofte, gjerne hver 1.-2. time.. en sjelden gang går det opp til 3 timer, men ikke ofte. Han dier lenge, ofte 1 time til 1,5.
Så tar mye tid.
Tror han suger effektivt første 30-40 min, så resten av tiden litt roligere. Men slipper ikke puppen før etter en time eller mer, som sagt.
Han har lagt godt på seg, det er bra.

Dette er hyggelig, men ja..av og til bittelitt slitsomt :)

Noen som sliter med at baby bare vil sove på puppen, og ikke gidder å suge?
Det ender med at jeg må håndmelke og gi på flaske. Noen som forresten har hørt om Medela sin flasketut for sugesvake barn? Kalnes hadde fått inn en batch med denne til utprøving.
Er det meninga at baby da sluker i seg 20ml på under 1 min(!!) -méd pauser fordi d går så altfor fort...?!

Noen som sliter med at baby bare vil sove på puppen, og ikke gidder å suge?
Det ender med at jeg må håndmelke og gi på flaske. Noen som forresten har hørt om Medela sin flasketut for sugesvake barn? Kalnes hadde fått inn en batch med denne til utprøving.
Er det meninga at baby da sluker i seg 20ml på under 1 min(!!) -méd pauser fordi d går så altfor fort...?!

Den flasketuten er kjent for å være alt eller ingenting. Ammehjelpen anbefaler bare langsom flaskemating og ikke en spesiell smokk av den grunn: https://ammehjelpen.no/langsom-flaskemating/

Back
Topp