Amming!

Mrs b

Forumet er livet
VIP
leste på bv sine sider om amming,ble helt satt ut jeg.det virker jo som det stresset[8|]

må passe på å holde slik,knoppen må peke den veien,barnet må ligg sånn.....[&o]
så er man ikke sikker på at barnet får i seg den maten den skal,tenk om babyen ikke blir mett?[:o]

men det er jo så viktig med denne ammingen.nærheten osv.

hvor lenge bør man amme?

noen beroligene ord?[8|]

Nå skulle jeg kommet med masse beroligende ord her
egentli....[&:] Og kan jo si det jeg sier til meg selv; at det
finnes på millionvis som har taklet denne situasjonen
tidligere... Så det går sikkert bra[:)]

Men er selv også litt bekymret for dette med amming...
For det første så ser jeg for meg at jeg helst vil sitte
for meg selv, i allfall den første tiden[8|] jeg kommer helt
sikkert til å klabbe og styre.. og da vil jeg ikke ha publikum...

Og for den andre så kan det jo hende at man får
problemer med amminga også...

Har ei venninne som nettopp har fått baby, og hun
sitter med brystbetennelse og ammer nå...[:'(]
Grøss -AUUUUU

Noen flergangsmammaer som har noe råd?

Her er også jeg veldig grønn, men regner med at dette vil gå av seg selv. Vi får jo tips og råd på sykehuset etter fødselen før vi sendes hjem tenker jeg. Ellers så kan vi jo ta dette opp med jordmor på helsestasjonen. Hun har nok mye på hjertet og masse erfaringer med folk vedr dette. [;)]

har ingen beroligende ord...
tenker akkurat på samme måte[8|]
så en side på nettet en film om amming...ble helt forvirra jeg...
er det så mye man må passe på...hmmm

men er ingen i min familie som har hatt problemer med amming så jeg skal greie dette fint jeg[:D]
tenkte jeg skulle amme ivertfall 6 mnd, så får jeg se..

Er det ting og tang man kan passe på å gjøre/ikke gjøre for å slippe brystbetennelse? Det høres så innmari vondt ut [:(]

takk for gode ord jenter.vi får ta det som det kommer.[:)]

å blir det like lett som i drømmen min i natt,er det jo ingen problem[:D]jeg bare satte babyen til puppen å han(det var en gutt[8|])sudde som bare det.så måtte jeg dobbelsjekke at det faktisk kom ut melt til babyen,så jeg klemte på brystet å da sto spruten i taket

tenk på meg som skal amme to da[&:] det gruer jeg meg ril, fikk beskjed når vi var på ul at jeg blir liggende på sykehuset lengre fordi det var visst vanskelig å lære seg å amme to

Det er jo èn mer enn èn da, men det går nok det også.[;)] Vi har heldigvis to bryst!! [8D]

ja du får ha en i hvert pupp squat[:D]

dobbelt arbeid og dobbel lykke![:)]

Kansje du må innvistere i sånn ammepute fot tvillinger squat?

Ja det blir mye amme tid på deg, håper du får noen timer søvn per natt i alle fall.
Å at de små søte får nogenlunde samme døgnryttme [:)]

Kathrine

har kjøpt ammepute alt, og det var den puta da[:D] tar vel hele dobbeltsenga, men skal bli artig å ha en hengene i hver sin pupp

hehe....dette med amming gruer jeg også meg til. Ser kjempevanskelig ut, og det er liksom ikke noe som kommer naturlig, d må læres.
tips: Kid selger billige ammeputer, er ikke bestandig de har det inne, men her får de inn nytt parti i Mars

Tror det er viktig å ikke stresse med ammingen, ta den hjelpen du får og spør om råd dersom du er usikker!! Med førstemann var det litt vanskalig i starten for han ville ikke suge så hardt og jeg hadde så sprengte bryst, men det ordna seg med sånn ammegummitupp som man legger utenpå brystvorta.... Etter noen dager med det av og på skjønte han at han måtte suge hardere og alt gikk av seg selv. Syntes det var veldig koselig å amme, de blir en sånn fin nærhet mellom mor og barn. Førstemann fikk pupp til han var 17mnd. Med andremann var det litt annerledes for han var veldig glupsk og sugde for hardt... jeg ble veldig sår, men det gikk over og vi fikk kuttet tungebåndet hans litt da han var 4 uker gammel og etter det sugde han ikke like hardt lengre. Brage fikk pupp til han var 20 mnd..... Var endel plaget med brystbetennelser, spesielt med andremann, men lærte selv etterhvert hva jeg kunne gjøre og ikke gjøre! Trekk/vind (selv om sommeren) er strengt forbudt og hansker på når jeg skulle i fryseren... Ull ammeinnlegg er et must, selv om sommeren! Gleder meg til å amme denne gangen også, selv om det sikkert blir en annerlesdes opplevelse denne gangen. Som Flori sa det er veldig greit å alltid ha maten med seg...[;)]

Til dere som gruer dere til amminga!
Ta det helt med ro, dette er ikke noe å bli stresset av. For de aller fleste så går dette ganske problemfritt, i hverfall så lenge babyen tar brystet.  Hvis man får problemer er det mye god hjelp og gode råd å få på sykehuset.

Amming har bare fordeler så vidt jeg kan se, det er praktisk, billig og ikke minst en helt egen nærkontakt mellom mor og barn.  Kan ikke tenke meg å være foruten.

Jeg ammet i 11 måneder forrige gang, og sluttet da kun fordi Hedda ikke var spesielt interessert i pupp lenger.
Jeg syntes ikke de var noe problem å amme jenta mi når jeg var sammen med andre heller, falt liksom helt naturlig. Hvis man synes det er litt ekkelt å dra opp genseren og dra fram puppen, kan man jo kjøpe seg noen ammetopper, da slipper man liksom å føle seg så blottet.

Jeg må bare si at her er det jammen en flott gjeng altså!
Så masse råd, historier og tips er kjempe snedi!!
Er så gla jeg er i juniklubben!!
[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: katrine35+

Tror det er viktig å ikke stresse med ammingen, ta den hjelpen du får og spør om råd dersom du er usikker!! Med førstemann var det litt vanskalig i starten for han ville ikke suge så hardt og jeg hadde så sprengte bryst, men det ordna seg med sånn ammegummitupp som man legger utenpå brystvorta.... Etter noen dager med det av og på skjønte han at han måtte suge hardere og alt gikk av seg selv. Syntes det var veldig koselig å amme, de blir en sånn fin nærhet mellom mor og barn. Førstemann fikk pupp til han var 17mnd. Med andremann var det litt annerledes for han var veldig glupsk og sugde for hardt... jeg ble veldig sår, men det gikk over og vi fikk kuttet tungebåndet hans litt da han var 4 uker gammel og etter det sugde han ikke like hardt lengre. Brage fikk pupp til han var 20 mnd..... Var endel plaget med brystbetennelser, spesielt med andremann, men lærte selv etterhvert hva jeg kunne gjøre og ikke gjøre! Trekk/vind (selv om sommeren) er strengt forbudt og hansker på når jeg skulle i fryseren... Ull ammeinnlegg er et must, selv om sommeren! Gleder meg til å amme denne gangen også, selv om det sikkert blir en annerlesdes opplevelse denne gangen. Som Flori sa det er veldig greit å alltid ha maten med seg...[;)]

jøss amma du førstemann i 17 mnd??[8|]imponerende.men nå ble jeg nyskjerrig,det ble vel mellom andre måltider på slutten?

da kunne du vel ikke ta den et glass vin heller den tiden?[8|]

håper jeg kommer til å amme fra starten og en stund framover iallefall[:)]

ORIGINAL: Stardust

jøss amma du førstemann i 17 mnd??[8|]imponerende.men nå ble jeg nyskjerrig,det ble vel mellom andre måltider på slutten?

da kunne du vel ikke ta den et glass vin heller den tiden?[8|]

håper jeg kommer til å amme fra starten og en stund framover iallefall[:)]

Amma andremann lengre.....[:D] de var begge fullammet til de var 5 mnd, da begynte jeg å gi dem litt grøt, finmost gulrot/potet osv. Etter hvert ble puppen bare en slags dessert... Etter fylte ett år fikk de bare 1-3 ganger i døgnet, på slutten kanskje en gang og da helst på morran... orntlig kos da...[;)]

Back
Topp