Amming

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Den lille tok brystet rett etter at hun kom ut, men i går ville hun plutselig ikke mer. Jeg pumper for å holde produksjonen i gang, men hun vegrer seg kraftig for å ta tak i brystet. Hun søker og gaper, men suger ikke fast. Jeg ble anbefalt i natt å bruke smokk i tillegg siden hun har så kraftig sugebehov. Dagskiftet sa nå at jeg aldri skulle begynt med smokk for det ødelegger ammingen:( Hun har ikke spist siden klokken 2 i natt og da via kopp. Jeg vet ikke min arme råd og føler ikke jeg får noe hjelp og en kan trygt si at tårene fosser. Noen som har noen tips?:(

Sniker fra juli.Men spør etter brystskjold,vet de ikke er fan av det på barsel men det fungerer bedre enn dette koppe maset deres.Mine to første sleit med å få skikkelig tak,var dagevis med mas,gråting å råd frem å tilbake.Så kom en jordmor med skjold å alt løste seg:-)

De kom med skjold til meg med en gang på barsel. Så virket ikke som de syns det var noe negativt. De ønsket at lille skulle få tak med en gang, og hvis det var det som måtte til så var det bare sånn det var. De mener heller ikke at jeg behøver å tenke på å venne henne av, fordi det fungerer godt og hun legger fint på seg :) så absolutt, spør de etter skjold, det bør de ha tilgjengelig! Medela sin syns jeg er fin :)

Jeg fikk skjold i natt for å prøve det, men det fungerte absolutt ikke. Utfordringen er at hun egentlig kan p amme, men bare plutselig vegrer seg. Har fått til å amme en gang nå i morges og så pumper jeg i tillegg. Da får hun i hvertfall mat, men håper hun fester seg godt igjen etterhvert. Hun blir stresset og fortvilet og jeg blir fortvilet/lei meg og tårene triller. Lenge leve barseltiden:(❤️

Jeg fikk ikke til Amming med mitt første barn i 2010 da hun hadde en låsning i nakken. Hun tok ikke skikkelig tak, virket uinteressert nesten.

Det er ikke tilfeldigvis ammehjelp-/klinikk på sykehuset ditt? Hun var den eneste som hadde peiling følte jeg da jeg holdt på.

Det er så dumt med slike kontrabeskjeder fra forskjellige folk som ødelegger for en (og ikke minst bryter ned ens selvtillit til amming).

Lykke til! Husk at alt er nytt for bebisen også <3 sender en klem

Kjære! ❤️ Vi har akkurat fått til amming, hun har akkurat begynt og ta skikkelige tak, senest en uke siden, og min frøken er nå 4 uker i morgen, hun klarte ikke å gape skikkelig over, jeg pumpa i meste 2 uker før vi knakk koden, men gjett om jeg kjenner meg igjen! Frustrasjonen, sorgen å gleden over da hun 1 av 20 ganger tok tak ( var jo sår som fyy! ) men du må bare ikke stresse :) (lett for deg å si tenker du:p) men det går seg til ❤️

De folkene gjør bare vondt verre. Både meg og en venninne fikk aldri til ammingen med våre førstefødte etter oppholdet på sykehuset. Vi endte opp med å pumpe og gi på flaske. Det fungerte veldig fint. Litt mer arbeid enn å gi bryst. Men babyen fikk morsmelk. Etterhvert når produksjonen kom skikkelig igang så ble det et godt lager av melk i kjøleskapet og fryseren. Det var lett å ta med når vi skulle ut på ting. Pluss det var lettere å holde kontroll på hvor mye hun fikk i seg. Ikke gi opp ammingen enda. Be om hjelp på helsestasjonen. De er veldig greie. Men dersom du ikke får det til så finnes det alternativer :)

Det er ikke tilfeldigvis ammehjelp-/klinikk på sykehuset ditt? Hun var den eneste som hadde peiling følte jeg da jeg holdt på.

Det er så dumt med slike kontrabeskjeder fra forskjellige folk som ødelegger for en (og ikke minst bryter ned ens selvtillit til amming).

Lykke til! Husk at alt er nytt for bebisen også <3 sender en klem

Helt enig!

OM du kaster inn håndkle nå så må du ikke tro at du nødvendigvis misslykkes neste gang også :love022

Jeg ar fått det til fra nr 2 av.
Jeg ammet nr 2 i 13 mnd
Nr 3 i 2 år og 6 dager
Nr 4 i 17 mnd :) Da likte hun ikke melken mere pga hormonene i svangerskapet fikk melken til å smake rart :laughing002

Så med andre ord selv om det gikk dårlig første gang er du ikke dømt til å mislykkes 2.gang selv om det gikk sånn nå...

Jeg fikk en bedre helsesøster, og ikke så mye ammepress som bare gjorde vondt verre. Når jeg fikk nr 2 18 mnd etter 1.baby. DET utgjorde en verden av forskjell, for meg. :D
Jeg klarte å slappe bedre av, og når ting var litt tøft i starten sa helsesøster de rette tingene i stede, for å stresse meg. Når jeg allerede følte meg mislykket.
Det blir skikkelige barn av flaskebarn også. Og ingen som ikke har våre i en sånn vanskelig situasjon aner hvor knalltøft det er. Og måtte kaste inn håndkle, og gi opp.

Jeg pumpet og ga MM siste gang når 1.fødte var 3 mnd gammel. Da var jeg helt gåen. Både fysisk, og psykisk. Det gjorde ikke svangerskapsdepresjonen min noe bra med alt Ammepresset :eek: Det ble heller en lettelse, og stoppe.

Lykke til uansett hva du måtte velge.

På facebook så er det en gruppe som heter ammehjelpsgruppen. Det er en lukket gruppe med over 3000 medlemmer. Der får man råd og tips både fra medlemmer og ammehjelpere. Jeg ble med i gruppen nylig og fikk raskt svar og tips på mitt spørsmål. Så langt har jeg bare sett profesjonelle og hyggelige svar der, så kan anbefale deg å kanskje høre der hvis du er på Facebook.

Back
Topp