Amming

LuLu85

Forelsket i forumet
Min lille datter vil ikke ta pupp mer enn 5 min eller maksimum 10 min og dette hvis hun spiser hver trede eller fjerde time. Det er ikke snakk om å få henne til å spise lengre periode. Hun nekter som bare det. Hun legger fint på seg. Men jeg lurer på hva som kan vare årsaken? Og er det noe jeg kan gjøre? Vet om mødre som ammer timevis mens min tar det max 10 min og det hvis hun ikke har spist på timer.

Det skal sies hun går opp bra I vekt så sånn sett er det jo ikke noe problem foreløpig. Noen som opplever det samme?

Min lille datter vil ikke ta pupp mer enn 5 min eller maksimum 10 min og dette hvis hun spiser hver trede eller fjerde time. Det er ikke snakk om å få henne til å spise lengre periode. Hun nekter som bare det. Hun legger fint på seg. Men jeg lurer på hva som kan vare årsaken? Og er det noe jeg kan gjøre? Vet om mødre som ammer timevis mens min tar det max 10 min og det hvis hun ikke har spist på timer.

Det skal sies hun går opp bra I vekt så sånn sett er det jo ikke noe problem foreløpig. Noen som opplever det samme?
Kan jo hende hun drikker ganske fort og får mye i seg ☺
Her kan min også gjøre det, varierer fra 5 min-1time (noen ganger mere også)

Min bruker maks 5 minutter nå på å tømme puppen, før brukte han 20 minutter. Og så lenge hun spiser hver 3-4 time så får hun tydelig i seg nok mat på disse minuttene :)

Min bruker maks 5 minutter nå på å tømme puppen, før brukte han 20 minutter. Og så lenge hun spiser hver 3-4 time så får hun tydelig i seg nok mat på disse minuttene :)

Min tømmer ikke brystet dermed ender jeg opp med amme henne med samme bryst to ganger før jeg skifter til neste bryst den trede gangen. Tviler på at hun får I seg den fete melken. Og hun suger med intervaller. Tar ofte pause.

Min tømmer ikke brystet dermed ender jeg opp med amme henne med samme bryst to ganger før jeg skifter til neste bryst den trede gangen. Tviler på at hun får I seg den fete melken. Og hun suger med intervaller. Tar ofte pause.

Hadde hun ikke fått i seg den fete melka, så ville hun ikke lagt på seg. Det er også vanlig at babyer tar pauser i sugingen. Det er det som skiller menneskebarn fra babyer av andre pattedyr.

Dersom vekta går riktig vei og baby er tilfreds mellom måltidene har du ganske enkelt bare en unge som spiser effektivt. :)

Så flott at du slipper å amme konstant! :)
Da har du en effektiv baby, og det er jo bare fint.
Melken regulerer seg etter barnets behov, så du har nok mindre formelk, og hun får den tykke melken ganske fort.
Du kan fint bytte ved hver/annenhver amming, det er lurere for å opprettholde produksjonen.
Det er formelk du får mer av hvis du venter lenge mellom hver amming. :)

Her drikker hun bare 5 min pr. bryst.. Det har alle mine tre gjort, og ingen problem med vektoppgangen her for å si det sånn!
Bare å nyte;)

Gråter og kaver hun når du ammer? Min gutt på 6 uker begynte plutselig med dette, og fikk løs avføring. Ammehjelpen mente det kunne være overproduksjon som gjorde at han fikk i seg for mye formelk og at magen blir irritert. Har prøvd ut metoden som står på ammehjelpens hjemmesider i to dager nå og det har hjulpet :-)

Min äter också i 5-10 min , och hon lägger på sig fint. Så det är normalt :)

Tänker att kanske dom som sitter i timmesvis , kanske låter babyn kosa sig med puppen bara?

Min ligger over 10 min på hvert bryst. Helsesøster sier at de tømmer ett bryst på 15 min. Og at etter disse minuttene ligger de og stimulerer og koser seg :-)

Gråter og kaver hun når du ammer? Min gutt på 6 uker begynte plutselig med dette, og fikk løs avføring. Ammehjelpen mente det kunne være overproduksjon som gjorde at han fikk i seg for mye formelk og at magen blir irritert. Har prøvd ut metoden som står på ammehjelpens hjemmesider i to dager nå og det har hjulpet :-)

Ja!! Og ganske ofte faktisk! Hvilken metode er det snakk om?

Back
Topp