Amming

Med Poden raste kiloene av, men da ammet jeg hele tiden og når jeg ikke gjorde det, så trillet vi vognen. De første månedene så var det så travelt at jeg glemte å spise....
Med jenta så klarte jeg ikke å ta av noe som helst. Har fremdeles gravid kilo fra forrige gang.

Amming krever litt ekstra kalorier, men ikke mye. For at det skal funke må man passe på at man ikke spiser litt mer fordi man kjenner man er mer sulten. I tillegg kan aktivitetsnivået gå ned fordi man er mer i ro hjemme med en baby. Andre derimot har aldri vært i mer aktivitet med byssing og bæring og trilling samt nattevåk. Og noen har mindre apetitt. Så om man går ned eller ikke er veldig individuelt. Men når man ammer bruker man litt mer energi, så det kan gi litt hjelp.

Jeg delammet, men merket ikke så mye til vektnedgangen pga ammingen nei.

Gikk ned 7 kg de tre ukene jeg ammet, men det var fordi jeg var syk og ikke fordi jeg ammet tror jeg ;)

Var nedi startvekt 1,5 uke etter fødsel, og etter amming i 2 mnd ytterligere 8 kg. Om det er ammingen er jo ikke sikkert, men ammer enda 1,5 år senere og vekten har bare bevegd seg opp 0,5 kg.

Langt ifra så effektivt som jeg hadde håper på..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp