Amming

Ble litt satt ut av pappaen min, når vi satt irundt frokostbordet forrige helg.
K sutter mye på henderne sine, og var litt trøtt så han suttret litt..
Jeg plukker han opp og sitter med han i fanget..
Så sier pappa plutselig; "nå er det vel snart på tide at han får morsmelkerstatning så han blir skikkelig mett"..
Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste helt hva jeg skulle si.
Flere som har vært borti sånne uttalelser? K får nok mat, han er blid og fornøyd og sover hele natta. Så bekymrer meg ikke :) han er straks 3 mnd..

Har flere ganger fått høre fra mamma at jeg må gi han flaske på kvelden så han sover bedre. Og at jeg burde gi han flaske så jeg kan spise det jeg vil til middag. Måtte gi han flaske fordi han spiste for ofte.

Ikke hør på det.
Du vet han får nok, så stol på det.

Husk på at den generasjonen brukte mye erstatning fordi da skulle man bare amme hver 4.time. Sånt ble det lite melkeproduksjon av og de fleste måtte begynne med erstatning.
Så sikkert derfor ;-)

Hører det samme hver gang vi er med svigers.. Vi ga erstatning ca 8 ganger daglig de 2 første mnd, nå er vi nede i 2-4 ganger daglig☺ i og med de vet at vi gir erstatning, mener de at han får altfor ofte pupp, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke gir flaske oftere.. for han er jo sulten! Hos meg får han pupp når han vil de har aldri møtt en unge som spiser så mye.. hehe☺ det dolk ikke skjønner, er at han nekter å ta både pupp og flakse når han er mett kjenner ungen min best, så jeg har lært meg å overhøre kommentarene.

Kanskje han rett og slett ikke har peiling på ernæring hos spedbarn? Ikke vet jeg. Syns det var en merkelig ting å si.

Hehe. Typisk mannfolk fra forrige generasjon :) Bare å overhøre selv om det er slitsomt med sånne bedreviter-kommentarer.

Dei fleste mener at babyen er sulten hver gang h*n lager lyd. Litt irriterende når foreldrene som kjenner babyen veit bedre :)

Back
Topp