Amming

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
Jeg fullammer, han er 4 mnd nå og jeg vil fullamme til han er 6 mnd. Problemet er at jeg ikke får han til å spise ordentlig på dagtid. Han har ikke tid. Jeg setter meg alene med han, på et rolig og relativt mørkt rom, men han gidder ikke. Han spiser i 3 minutter også bare tøyser han. Tilbyr andre brystet, men han er ikke interessert.

På dagtid går det veldig fint, han er i godt humør, sover 30-50 min, og er våken i 1,5 time ca. Problemet er på kveldstid, han er trøtt, men fremdeles uinteressert i å spise nok, og han må jobbe litt mer på kvelden for å få ut melka- det gidder han ikke. Så jeg legger han 2-3-4 ganger før han endelig sovner for natta. Hver gang han våkner er han ordentlig våken, men fremdeles uinteressert i å spise. I kveld sovna han endelig 21:30, og kommer sikkert til å våkne om ett par timer. Siden han spiser så ofte på natta (med 1-2timer mellomrom hele natta) har jeg høy produksjon på natta- noe som igjen medfører mye skummeltmelk, og han sovner igjen før fløten kommer. :p hvordan skal jeg få dette til å gå?? Legger han til ofte på dagen og kvelden, men det hjelper liksom ikke..:-( vil ha tilbake leggetid rundt kl 19..

Tips mottas med hjertlig takk!!
 
Vanskelig og slitsomt.. Minner meg veldig om min nr 1. Hun hadde hovedmåltidene sine på natta, spiste da ofte og mye, og minimalt på dagtid. Løsningen for oss ble rett ig slett å stramme inn på nattemåltidene. Gav smukk, trøstet, men gav ikke mat mer enn 1-2 ganger, slik ble hun mer sulten på dagtid, og spiste seg heller opp da. Husker ikke hvor mange netter vi måtte tåle før mønsteret var snudd, men tror det gikk ganske fort.
 
Har ingen gode råd, men det høres fornuftig ut å stramme inn på måltidene på natta. Lettere sagt enn gjort sikkert.
 
Prøv å legg til på dagtid og la pappaen hjelpe til en helg til å roe spisingen på natten? Lettere for han som ikke lukter melk;) lykke til;)
 
Back
Topp