Når det gjelder amming tenker jeg å invistere i Ammeinnlegg i ull, trenger jeg også engangsinnlegg da? Eller er det greit å vente med dette?
Hva er poenget med slike ammeskjold?
Hva er poenget med slike ammeskjold?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Anbefaler Joha og Ull - rik.Oi jeg har ikke tenkt på ull i det hele tatt, jeg, bare engangs! Men det er klart det er viktig med ull når det blir kaldt på vinteren.
Hvir får man kjøpt det?
Jenter ullinnlegg gjør ikke nytten om ulla ikke er rett på puppen.
Jeg har kjøpt 3 par og meningen er at man ikke skal vaske hele innlegget kun flekken *hvis det går.
Her skal hvertfall ulla innerst så skal jeg se om engangsinnlegg duger som sperrelag. Hvis ikke blir det gaskluter tror jeg.
Hmm, jeg fikk beskjed på svangerskapskurs da vi hadde om amming at ammeinnlegg i ull må vaskes daglig ( hvis de ikke inneholder lanolin - og det gjør vel ikke så mange av ammeinnleggene) ble usikker jeg nå.Jenter ullinnlegg gjør ikke nytten om ulla ikke er rett på puppen.
Jeg har kjøpt 3 par og meningen er at man ikke skal vaske hele innlegget kun flekken *hvis det går.
Her skal hvertfall ulla innerst så skal jeg se om engangsinnlegg duger som sperrelag. Hvis ikke blir det gaskluter tror jeg.
Hmm, jeg fikk beskjed på svangerskapskurs da vi hadde om amming at ammeinnlegg i ull må vaskes daglig ( hvis de ikke inneholder lanolin - og det gjør vel ikke så mange av ammeinnleggene) ble usikker jeg nå.
Sent from my iPhone using BV Forum
Jenter ullinnlegg gjør ikke nytten om ulla ikke er rett på puppen.
Må bare brife igjen, spurte svigermor om hun kunne strikke ammeinnlegg til meg i ull. Ingen oppskrift å finne, men hun bare satt i gang. Å jeg er veldig fornøyd med resultatet![]()
Vis vedlegget 82870
Sikkert noen av dere strikke damene her inne som er så flinke at dere klarer å lage selv, å det er jo maaaange penger spart![]()
Så sykt fine! Vet du hvilket garn hun brukte?
Ja, jeg er så enig med deg. Det høres rart ut! Jeg reagerte selv når hun jordmora sa det. Hun mente det var en bakteriekilde, og at lanolin var antibakterielt. Men lurt å smøre selve innlegget inn i lanolinVel nå kommer jo gjerne sauen med denne voksen på seg, men den vil jo gradvis forsvinne i vask og trolig også under produksjon av ulla/innleggene. Men det løses jo enkelt.
Man setter enten inn ulla med lanolin (bruk spesialvaskemiddel) eller som meg som kommer til å bruke Purelan (lanolin) på puppen. Ta-da, problem solved
Men det er første gang jeg har hørt noen si at ull må vaskes daglig. Det er jo en av grunnene til at ull skal være så bra fordi man slipper å vaske seg ihjel. Jeg synes det var litt rart igrunn.