Amming

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvet at det finnes mange sånne tråder, men orket ikkje å leite. For ca 3 uker siden var eg hos helsesøster og fikk beskjed at småen skulle få begge bryst til hvert måltid. For begge bryst måtte stimuleres hver gang. Ca 2 uker etter eg begynte med det har min lille begynt å kaste opp måltider.

Så eg lurte på om flere ha fått samme beskjed, om dette kan være grunnen, at hun for i seg for mye mat. Måltidene kan jo lett vare i 45 min, og hun e bare nå 2 mnd.
Skal prøve nå og begrense til 30 min til sammen på måltid å se om det hjelper.

Men lurer på om flere som må gi begge bryst, og om flere som opplever at barnet kaster opp maten sin.

Jeg har fått beskjed om å tømme et bryst først og heller gi fra det andre hvis det første blir tømt. Hvis de ikke tømmer brystet kan man få betennelse. Dessuten er den feite melken på slutten. I begynnelsen får de den tynne tørsteslukkeren/formelk. På sykehuset sa de at jeg skulle gi fra begge, men tror det mest var for å få i gang produksjonen....

Synes det e så dumt at hun kaster opp. I natt kastet hun opp etter bare et bryst. Skulle ta hun på andre, hun tok 2 tak og kastet opp noe som ligner på vann. Før har det alltid vært hvit, nå var det helt blankt. Får heller gå til legen i morgen med hun

Hun får ikke i seg for mye av formelka da når du gir fra begge bryst!? Ville jo stemt med at det som kommer opp er blankt.. Får hu grønn bæsj? Så lenge du har nok melk skal du vell ikke trenge å mate fra begge!?

Høres ut som ho ikke får tømt puppen helt? For mye formelk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min trenger sjelden begge for å bli fornøyd

Jeg har ikke gitt av begge fast siden han var ei uke eller noe. Kan telle på en hånd gangene han har villet ha begge etterpå. Men kommer blankt gulp med hvite klumper noen ganger her også men har ikke tenkt at det er noe unormalt.

Jeg gir kun av det ene! De gangene jeg har gitt av beggr har hatt lite og grønn avføring og gulpet mer.

Hun får ikke i seg for mye av formelka da når du gir fra begge bryst!? Ville jo stemt med at det som kommer opp er blankt.. Får hu grønn bæsj? Så lenge du har nok melk skal du vell ikke trenge å mate fra begge!?
De få gangene hun bæsjer e den grønn ja.

Hadde det bare vært litt gulp, så hadde eg ikkje klaget. Tidligere i uken har det vært mye hvit i oppkaste å. Tror hun har kastet opp nærmere 10 ganger denne uken, begynte også denne uken. Skal til legen med henne i morgen, begynner å bli litt bekymret.

Fikk beskjed av helsesøster da hun var 5 uker gammel at begge bryst måtte stimuleres til hvert måltid. Skal prøve å venne henne av begge bryst. Men tingen e at hun kaster opp i det vi begynner på bryst 2. Så tror det e fordi hun for begge bryst hun kaster opp.

Etter at vi begynte på begge bryst, har hun også begynt å brekke seg når hun skal gape over bryst nr 2.

Gir kun fra ene om gangen, for om hun spiser fra begge kommer det opp igjen. Nå skal det sies at jeg har mye melk i hver pupp, så hun trenger kun fra ene, også pumper jeg andre siden for å jevne ut litt. Men fikk beskjed av hs at så lenge hun virker fornøyd etter ene siden så var det ikke behov for å legge henne til begge 2. :) det høres jo ut som om det blir for mye formelk, kanskje du kan prøve å pumpe litt før du ammer slik at det blir mer av den feite melken :) se om det hjelper litt på :)

Tar du baby opp for raping mellom pupp 1 og 2?

Jeg må gi fra begge for at hun skal bli fornøyd. Har hatt lite melk til de 2 andre også. Nå virker det som jeg har nok, men må gi fra begge.
Hadde nok gitt bare fra 1 om hun hadde vært fornøyd med det!

Jeg må gi fra begge for at hun skal bli fornøyd. Har hatt lite melk til de 2 andre også. Nå virker det som jeg har nok, men må gi fra begge.
Hadde nok gitt bare fra 1 om hun hadde vært fornøyd med det!
Før helsesøster sa eg skulle ta begge bryst til hvert måltid var hun fornøyd etter bare et. Men nå må hun ha begge før hun sovner.

Før helsesøster sa eg skulle ta begge bryst til hvert måltid var hun fornøyd etter bare et. Men nå må hun ha begge før hun sovner.
Tar hun smokk da? Hører du på svelgene at det er tomt i det første brystet før du bytter? Prøvd å bare tatt en pause før du legger henne til samme bryst?
Blir jo mye gjetting dette da, noen barn gulper jo bare mye..

Tar hun smokk da? Hører du på svelgene at det er tomt i det første brystet før du bytter? Prøvd å bare tatt en pause før du legger henne til samme bryst?
Blir jo mye gjetting dette da, noen barn gulper jo bare mye..
Hun tar ikkje smolk. Har prøvd nå flere merker og flere størrelser. Hun bare brekker seg av smokk.

Vet det blir mye gjetning på ka som kan være gale. Håper på lege time til henne i morgen, og kanskje eg for en pekepinn da.

Back
Topp