Amming?

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Hva tenker dere om amningen?
Skal/skal ikke? Hvorfor? :)

Sist slet jeg mye med ammingen og måtte gi opp etter 5 mnd :(

Tenker å bruke pumpe fra starten av for å få opp produksjonen raskt.

Jeg har veldig lyst til å amme, men ikke for enhver pris. Skal ikke gi opp med det første heller, og er veldig innstilt på å klare det :)
Her er de veldige dyktige på helsestasjonen hvor det bare er å komme å få hjelp, i tillegg til at ahus har en kjempe bra ammepoliklinikk hvor man kan få hjelp. Har tenkt å benytte meg av de tilbudene hvis jeg trenger det :)

Jeg ser så stor forskjell på de som ammer og de som gir mme. Det styret med flasker og varming virker slitsomt. Er ikke sikkert det er det asså, men det er jo veldig lettvindt å gi pupp. Slipper å blande ut, varme melka osv. Spesielt på natta må dette være deilig :)
Veldig spent på denne ammingen :)

Ja det er det jeg tenker også :)
Var lagt inn på sykehuset i 2 uker for å få opp produksjonen osv.
Amming hver 3 time døgnet rundt.
Det var mye styr men synes det var mye værre med mme og flasker.

Har vært veldig heldig de 2 andre gangene med at ammingen har gått som en lek. Aldri vært sår, hatt betennelse eller noe. Det som var verst var at jeg hadde så mye melk at det føltes som om puppene skulle sprenge i tillegg til at sengen til stadighet ble gjennomvåt. Økedagene gruer jeg meg litt til også, er så slitsomt når de henger på hele dagen og en føler at det kun er huden på puppen som er igjen for det er så tomt :p Men alt i alt har jeg vært heldig. Håper det går like greit denne gangen :-) Gutten min ammet jeg til han var 8 månder, sluttet av seg selv. Jenta mi klarte jeg å få til å slutte når hun var 17 månder. Alt for lenge etter min smak, men hun holdt ett hel.... hver natt i 3-4 timer hvis hun ikke fikk og det var heavy når jeg skulle tidlig på jobb. Hun brukte meg vel som smokk ;-) Ble til slutt sykemeldt pga total utmattelse og klarte da å avvenne henne i den tiden. Har lenge gruet meg til ammingen igjen pga det, men nå gleder jeg meg. Er jo så kos :-)

Håpe på å få t amming denne gongen.
Sist hadde eg flaskebaby, gjekk greit da og, fordelen a jo at andre og kunne mata ho ;)
Men har virkelig lyst å få t amming denne gongen, føle eg går glipp av mykje pga ks, så vil jo prøva å få t da så eg kan ha mulighet t å få t :) Går da ikkje så går da ikkje, men da tar eg så da kjeme ;)

Begge dei andre har fått både mm og mme! Kjem til å prøve amminga igjen denne gangen og, men orker ikkje om det blir mykje plager med puppene! Sist slutta eg når han var 6 mnd, plaga med tette melkekanaler og brysbet. Men kjem nok til å venne til litt flaske, veldig greit om eg treng barnevakt!

Jeg har som utgangspunkt at jeg vil amme. Redd jeg vil ta det som et nederlag om jeg får det til, men veit at det er god hjelp å få! Så lenge det biologiske står på min side så kan alt annet læres :)

Her har ammingen gått veldig bra både denne gangen og forrige gang. Jeg tror det er viktig å ikke stresse for mye med det i begynnelsen. Man får IKKE melk om man stresser. Når det er sagt så er jo akkurat det lettere sagt enn gjort...;)
Pass på å få hjelp til at mini suger rett fra første stund! Jeg har sluppet unna såre brystvorter, men har fått hjelp til skikkelig grep fra første stund.

Eg håper eg får det til, men kjenner flere.. 4stk siste året som har slete, pumpet seg i månedsvis og tilslutt gitt opp.,
jeg vil liksom ikke havne der, at det skal bli kjempestress og ta over kosen som vi evt kunne hatt.. Jeg håper det går bra for oss! For enkelhetens skyld og båndet en får mellom mor og barn <3 :)

Har veldig lyst å amme, men ikke for enhver pris jeg heller :)
Men blir ikke å gi opp med det første, man må nok plages og styre litt med det meste her i livet før det blir bra :)

Ammingen gikk veldig glatt sist så håper jeg er like heldig denne gangen. Husker vi styrte litt den første uka bare. Ikke bare-bare å finne riktig teknikk, sitte/liggestilling osv, men da vi knakk den koden så gikk det bare av seg selv :) Var aldri nevneverdig sår eller fikk ingen betennelser. Mitt største "problem" var også høy produksjon med sprengte bryster med lekasje i klær og seng... Selv om det kunne være litt ubehagelig det, så er det vel å regne som et luksusproblem tross alt. Om vi skulle få større utfordringer denne gangen, så er jeg klar for å prøve og ikke gi opp med det første, men som andre sier også; ikke for en hver pris.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

jeg har lyst til å prøve, klarte det ikke lenge sist, men har et ønske denne gang. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å amme, men skal prøve så lenge jeg kan. innen et år da

Jeg skal garantert amme!! Har ammet alle dei 3 andre fått masse melk med en gang fullammet alle til 6mnd (og 10kg) :0 :0 men jeg har slete med såre bryster og blød i starten med alle sammen, men etter dei 2 første værste ukene har det bare vært en glede og amme ( har vell sagt alle gangene i starten at nei dette er for vondt jeg klarer ikke men så har det gått alikavel :)

Her går ammingen bra, som det gjorde sist.

Tror det er viktig å spise og drikke masse, samt å tenke at det ikke er verdens undergang om det ikke går.

Pass på å holde pupper og skuldre varme. Prøv litt forskjellige stillinger og finn den som passeregel deg og baby best.

Jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å få det til denne gangen også. Men lista for å gi meg skal ligge mye lavere enn sist. Jeg vil heller være uthvilt og blid, enn å føle meg utslitt og mislykket. Går det, så går det. Hvis ikke er det ikke noe nederlag.

Håper jeg får set til, har et lite handikap da jeg har tatt brystreduksjon. Men det er gjort slik at det skal bevare brystkjertlene og melkegangene. Så vi får se ;)

Jeg måtte gi opp amminga når poden var 3 mnd pga Kiss/Kidd og puppenekt. Jeg pumpa meg i 2 mnd etterpå det, så jeg må vel si meg fornøyd med at han fikk noe mm.
Denne gangen skal jeg prøve igjen, kan umulig bli like ille som forrige gang!

Jeg har såå lyst til å amme! Skal gjøre alt jeg kan for at det skal fungere :) etterhvert, når barnet blir 3-4 mnd, så skal det få mm i flaske også, slik at pappaen (som ellers er borte/hjemme - 5/5 uker) kan mate barnet litt slik at jeg får muligheten til å være borte et par timer hvis det er nødvendig :)

Jeg vil sikkert prøve og hvis det vil ikke gå helt galt og dårlig så blir det amming til jeg slutter med permisjon neste juni.
Jeg stresser lett hvis klarer jeg ikke noe nytt så er jeg litt redd at jeg skal miste melka... Håper å få det i gang på barsel.

Back
Topp