Amming

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Dere som ammer, hvor ofte? Har det sista døgnet ammet nesten hver time på dagen i går og annen hver hele natt... Føler meg konstant trøtt og får ikke gjort annet... Sønnen vår fikk mme itilegg så husker han sov lenger om gangen. Mme er jo tyngre fordøyelig. Snuppa her hadde lagt på seg 300g på 6 dager i uka som var så hun får absolutt i seg nok... Andre som sitter me puppene ute hele veien?

Jepp, gjorde det i starten og tilnærmet hele tiden enda (lille er 5 uker)

Skjønner godt det blir litt mye ja.
Er ikke bare et slik økedøgn da? Får håpe det ordner seg :)

Huff, skjønner godt du blir sliten av et slikt race.. Jeg synes også det kan høres ut som om din lille har økedøgn. Dersom det stemmer vil sulten hennes roe seg ned etter et/to døgn. Hold ut. :)

I starten sov han mye så vi fikk beskjed om å vekke hver tredje time på dag og hver fjerde på natt. Denne uken har han vært mye mer våken og ville hatt mat ofte på morgen og kveld. Spesielt de to siste dagene! Mistenker økedøgn. Han har gått opp bra så vi trenger ikke vekke lenger, da sover han litt lenger på natt, men går nok aldri mer enn tre timer mellom mat på dagen.

Men synes det endrer seg litt hver dag. Og virker som han vil ha mat hele tiden om han er hos meg, roer seg bedre uten mat hos pappan sin.

Her spiser snuppa ca hver tredje time på dagtid. På kvelden er hun mye mer "puppegal" ;) Da blir det gjerne hver 1 1/2 - 2 time. På natten ammer jeg 1-2 ganger, varierer veldig!

Prøvd smokk? Her har snuppa mi veldig suttebehov, hvis jeg ammer for ofte så gulper ho voldsomt mye.. Så spent på vekta hennes etterhvert...
Ellers så kan det bare være økedøgn som nevnt.. Går seg nok til etterhvert :)

Dere som ammer, hvor ofte? Har det sista døgnet ammet nesten hver time på dagen i går og annen hver hele natt... Føler meg konstant trøtt og får ikke gjort annet... Sønnen vår fikk mme itilegg så husker han sov lenger om gangen. Mme er jo tyngre fordøyelig. Snuppa her hadde lagt på seg 300g på 6 dager i uka som var så hun får absolutt i seg nok... Andre som sitter me puppene ute hele veien?
Hvordan går det hos deg? :-)

I starten ville hun ha mat ofte. Gjerne hver time. Og d hender at det skjer nå også. Noen ganger er det nok bare for kosen sin skyld. Så har begynt med smokk.
Andre ganger er hun bare veldig sulten.
Som regel vil hun ha mat ca hver 3.time døgnet rundt.

Hender de små har de såkalte økedøgna. Da er det bare å amme på. Selv om det er litt slitsomt.

Hvordan går det hos deg? :-)

Joda, nå er det mer levelig me mellom 2-3 timer... Gikk 4 timer en gang :) smokk har hun hatt en stund, stort suttebehov... Var vel noe øking på gang ja... Mn ser frem til å sove mer sammenhengende... Storebror sov natten helt gjennom uten mat fra han var 3,5 mnd... Så håper jo hun også gjør d, er jo lov å håpe ;)

Ammet hver time de første 12 timene. Nå går det to-tre timer mellom:) Nå tror jeg snart jeg må vekke henne her, sover så søtt:)

På natten fra 23 til 2 , 3 til 6 og på dagtid hver tredje til fjerde time. Fra 18 hele kvelden:( hun elsker nærhet, men som trebarnsmamma ser jeg fram til at det snur. Kan ikke ligge og amme pga sår. Så vi sitter og ammer hele natten. Hun har ikke bæsja siden lørdag så kan også skyldes det.

Back
Topp