Amming!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Hvor lenge ammer dere? Og er det forskjell fra dag tid til natt? :)

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster: 13.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri hatt gourmet-spisere. :-)

Mine er ferdigspist på 10-15 minutter. Nå veies Ulrik før og etter amming og nå til lunsj spiste han 150 ml på 15 minutter. Haha! Han er en storspiser! :-D

Bruker omtrent samme tid hver gang.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ei glupsk lita jente... Hun spiser seg ferdig på 10-15 min. Med begge guttene kunne de bruke 30 min-45 min...

Ikke noe forskjell på natt og dag her..

Her henger frøken fryd på puppen så lenge hun kan. Gjerne hele døgnet! Håper dette endrer seg snart!?:-/

Mi varierer stort! Noen ganger 5 min, men da liker hun å amme ofte, hver time i hvertfall. Mens noen få ganger så kan hun amme 30-40 min og holde seg 2-3 timer mens hun sover.

Lillemor her spiser hele tiden! Bortsett fra på natta, da sover hun flere timer i strekk (heldigvis). Men ellers så spiser hun stort sett hele tiden.

Jeg ammer ca 10-15 min på hver pupp og da sovner hun ved puppen.

Ikke alltid hun får fra begge heller, da hun ofte er forsynt.

Sovner de ved puppen eller hvordan vet dere at de er fornøyd?

Mi sovner alltid etter noen få minutter, så strever alltid med det å stimulere ho og få ho til å spise..

Mi sovner alltid etter noen få minutter, så strever alltid med det å stimulere ho og få ho til å spise..

Dette gjorde min første og. Stresset utrolig mye med ammingen... Det som hjalp var å få henne skikkelig våken med å bytte bleie først. Kle av henne, slik at hun bare lå i body. Og masere henne under beina. På den måten klarte jeg å holde henne våken slik at hun fikk i seg mat før hun sov videre :-)

Dette gjorde min første og. Stresset utrolig mye med ammingen... Det som hjalp var å få henne skikkelig våken med å bytte bleie først. Kle av henne, slik at hun bare lå i body. Og masere henne under beina. På den måten klarte jeg å holde henne våken slik at hun fikk i seg mat før hun sov videre :-)

Uff , ja det er slitsomt..
No ala det samme jeg gjør. Men hjelper lite :p

Her bruker han lang tid når han spiser skikkelig, sikkert 30 min. Er jeg uheldig driver han og sovner. Da blir det 4 minutter spising 10 minutter soving, så spising, så soving går i ett... :)

Når hun sovner ved puppen og jeg løfter henne opp for en rap og hun fortsatt er i søvn, så gir jeg henne ikke mer.

Men hvis hun hyler i det jeg kobler henne av for rap, legger jeg henne til igjen- til hun blir rolig når jeg kobler av.

På den måten føler jeg at jeg vet når hun er forsynt eller ikke.

Uff , ja det er slitsomt..
No ala det samme jeg gjør. Men hjelper lite :p

Kjedelig.. Legger hun på seg "nok"?

Ammer i ca 15 min tenker jeg. Går det seint mellom svelginga på slutten, stryker jeg han på kinnet slik at han blir forsynt før han sovner;)

Kjedelig.. Legger hun på seg "nok"?

Var på poliklinikken idag. Ho har gått opp 150g på 3 dager ca, så det var vist veldig bra:) veier nå 3-400g under fødselsvekta:)

Var på poliklinikken idag. Ho har gått opp 150g på 3 dager ca, så det var vist veldig bra:) veier nå 3-400g under fødselsvekta:)

Så bra :-)

Her ammes det alt mellom 10min til 30-40 min. Han gikk opp 200g på 4 dager som nyfødt, så han får vertfall nok melk:eek::)

Jeg ammer og ammer. Men hun legger ikke på seg:-( Huff, hadde håpet at vi skulle få til ammingen denne gangen. Det er melk og hun får der i seg. Også bæsjer hun ca ti ganger i døgnet. Hva er galt?

Her varierer det veldig! Også i løpet av en dag, kommer an på hvor mye/lenge han har sovet også, altså da hvor lenge siden sist han spiste.
Noen ganger våkner han og dier i 10-15 min også kan han fint sove videre, eller så våkner han etter 3-4 timer og da ammer jeg i 20-30 min, skifter bleie, også mellom 15-30 min til før han er fornøyd :)
Nå som vi begynner så smått å få litt rutine på dagen selv om han styrer dette godt selv, så ammer jeg godt på kvelden :) da er det amme, kveldstell, amme, sove :p og da sover han gjerne en stund :)

Back
Topp