Amming

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor lenge ammer dere om gangen cirka?

Sent from my iPhone using BV Forum

Varierer veldig. Fra 10 minutter til 20 kanskje. Men nå er hun 2,5 uke også da, spiser nokså effektivt.. forrige uke kunne jeg sitte opp mot 30 minutter. Spørs om hun skal ha en eller begge puppene.

15-30 min. Er veldig variabelt. Noen ganger er hun veldig sulten, så da må jeg amme igjen etter bare ti min. Men tror det er fordi hun sovner ved puppen, og så våkner opp igjen når jeg legger henne ned og da vil hun ha mer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Melom 20 og 30 minutter cirka. Kun en pupp om gangen. Men har sjeldne amminger. Stort sett må jeg vekke han hver 3dje time for å amme. Helsesøster sa det var lurt å vekke. På natt vekker jeg ikke. Men da våkner han faktisk stort sett av seg selv. Gjerne litt hyppigere og flere amminger på kveld.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Last edited:
Veldig varierende, men synes generelt han spiser ofte og mye, storesøster spiste mindre mengder og sjeldnere, så mulig dette blir en liten tjukkas ;)

Slettet. Ble tull i redigeringa her.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Noen ganger 10 minutter, andre ganger nærmere en halvtime

Ok, så 1.5t er litt i det lengste laget, haha.

Jeg ammer mellom 30-60 min, avbrutt av 4-5 rapinger og et bleieskift i midten. Han blir litt "slapp" så hvis jeg ikke vekker han går det 30min før han er sulten igjen.

Sent from my LT26i using Tapatalk

De første dagene tok det en times tid hver gang, og da var han enda ikke fornøyd. Pumpa meg, og det viste seg at jeg hadde utroolig lite melk (2-6 ml per pumping, og det var begge puppene!). Siden han da krevde 20-30 ml per måltid sier det seg jo selv at han ikke ble mett. Nå, på 7. dagen er det full pupp her så han bruker ikke mer enn 10-20 minutter per gang. Men han spiser gjerne fler ganger på kort tid.

Kommer litt an på, men bruker gjerne 30-50 minutter. Kommer litt an på hvor sulten ho er, men det beste er en pupp, skifte bleie og så en pupp til, med raping inni mellom. For da sover ho mye lengre og bedre etterpå, så får jeg gjordt litt

Au brysvortene mine.

Nå har jeg ammet siden 0630...

Kommer litt an på, men bruker gjerne 30-50 minutter. Kommer litt an på hvor sulten ho er, men det beste er en pupp, skifte bleie og så en pupp til, med raping inni mellom. For da sover ho mye lengre og bedre etterpå, så får jeg gjordt litt
Høres veldig ut som meg, ikke alltid puppeskifte, men bleieskift i midten. Hun og har en tendens til å sovne litt, men raping vekker henne nok til litt mat til.

Jeg satt i 2 netter oppe fra 22 til 4 med puppen framme, fikk henne ikke til å sovne igjen når jeg flyttet henne over i senga. Så har begynt å gi sokken jeg hvis det virker som hun er mett, men bare vil ha puppen for å sovne.

Fra 10min-25 min. Alt etter om han er skikkelig sulten eller ikke. Noen ganger er det to sup så er han ferdig;)

Mh

Back
Topp