Amming

NerdyGirl

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Hva tenker dere om amming? Skal dere amme? Evt hvor lenge tenker dere at dere skal amme?

jeg har et stort ønske om å kunne amme, men siden jeg har tatt brystreduksjon for syv år siden så kan evnen for å klare å amme være nedsatt. Men jeg skal gjøre det jeg makter og kan for å kunne amme så mye om lenge som mulig. Men er også forberedt på å bruke erstatning etter hvert.

Vil gjerne amme, men vil også venne bønna til flaske. Dette fordi mannen har såpass fleksible arbeidstider, og det er fint at han også kan få litt av matekosen.. :) Syns det ser rart ut med veldig store barn som får pupp, men til barnet er ca 15-18 mnd ser jeg ikke problemer med det..

Ammet sønnen til han var 8 Mnd, da krevde han mer mat og mindre pupp som resulterte i at melka forsvant. :/
Vil veldig gjerne amme denne gangen også, gjerne til h*n blir året. Det syns jeg er passe tid.

Må innrømme at jeg er litt redd for den flaskematinga jeg...:/ Har på følelsen at så mange forventer å få mate og slikt når man bruker flaske. Jeg vil mate barnet mitt selv. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Amma begge mine, men fikk flaske i tillegg, første amma eg til ca 10 mnd, ville ikkje ha meir d! Fikk ei flaske på kvelden i staden for!
Andre amma eg i ca 6 mnd, hadde problemer m tette melkekanaler. Fikk brystbetennelse, so slutta da! Orka ikkje meir! So fikk kun flaske d!

No prøver eg meg på amming igjen, men orka ikkje om puppene tulla seg denne gangen og! Sleit i beg med begge når eg amma, spesielt første! Gjekk nok utover psykedelisk!

Ipaden min <3

Vil amme:) vet ikke hvor lenge. Kanskje ett år. Får se hvordan det bærer i vei:)

Jeg vil amme. Hvor lenge får vi se, kommer an på hvordan det går. Men tenker ikke amme lenger enn et år.

-Taster fra appen-

Jeg vil amme, men har ikke tenkt så mye på hvor lenge. 6-12 mnd en plass kanskje? Hvis ammingen går bra blir det nok å amme til det stopper av seg selv :)

Amma storebror til han var 8 måneder og da var han veldig klar til å slutte. Han var ikke interessert i å ligge stille og ting rundt var mer spennende enn puppen. Håper det går like fint med neste å :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, jeg vil amme :-) Ammet første til han var ca 11 mnd og andre til han var 8 mnd, begge sluttet selv, så da nyttet det ikke å fortsette lenger :-) Hvor lenge det blir nå, kommer an på hvordan det går og hvor lenge babyen vil.

Ja, jeg vil amme. Ammet datteren min til hun var ca 8 mnd. Da hadde hun ikke tid lenger ;)

Har veldig lyst å amma denne gongen.
Måtte ha medisiner for å få melk sist gong, si ho va så prematur. Reagerte på medisinen og mista all melko ette 5 veke. Pumpa meg så lenge da varte, men fekk berre så små mengder :(

Jeg vil veldig gjerne amme, og tenker at det blir delamming når jeg begynner å jobbe igjen, hvis jeg klarer å amme vel og merke:-P

Jeg var ey lite meieri sist så håper på det samme nå.

Ammet til hun var 11mnd og 17 dager, da ville hun plutselig ikke ha mer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg skal amme :) Det var et mareritt med vesla som var veldig urolig med brystet og som vi måtte gi flaske til i tillegg fra hun var seks uker gammel. Jeg ga opp da hun var seks måneder. Denne gangen satser jeg på å få amme skikkelig lenge! :)

Jeg er et ku meieri:) har fullammet til 6/7månder med alle 3 ( 10 kg har dei og blitt på kunn melk) :) blir sikkert kose anming til rundt 18mnd :)

Amma førstemann til han var 3 mnd, da gikk det ikke lenger.
Han hadde KISS/KIDD, så det var ett sant helvete å gi han pupp mens han skulle ligge på venstre side.
Tilslutt bare nihyla han med puppen i munn og fikk ikke inn en dråpe.
Tenker jeg skal prøve denne gangen også da, men har ingen høye forhåpninger.
Men nå ser ikke jeg det som et nederlag om det ikke skulle funke. :)

J

Ammet sist og håper å kunne gjøre det nå også :) Snuppa ville ikke ha mer da hun ble 8mnd, men håper å kunne amme litt lenger denne gangen:)

Back
Topp