Amming

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor lenge ammer dere om gangen? Må dere legge til flere ganger, med kort pause imellom, eller holder det med en gang?
Ammer dere fra begge bryst på en ammestund, eller holder det med ett om gangen?

Det er ikke lange stunden, men tar rapepauser. Melken kommer så fort at han her trenger bare gape.
men vi bruker samme puppen på flere, om ikke blir den aldri tom...

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Hvor lenge ammer dere om gangen? Må dere legge til flere ganger, med kort pause imellom, eller holder det med en gang?
Ammer dere fra begge bryst på en ammestund, eller holder det med ett om gangen?
Ammetiden varierer, da han sovner innimellom. Det kan ta 20 minutter, eller vi kan holde på lenge. Det har blitt kortere lengde på måltidene nå enn det var i begynnelsen, da kunne han henge der i 1 1/2 - 2 timer! Det tar litt lengre tid noen ganger, da jeg lar han ligge å "etter-suge" litt. Noen kaller det at han ligger å koser seg eller bruker meg som smokk, men jeg lar han gjøre det så han får ut så mye som mulig av den tykke og feteste melken. Han sliter litt med magen (det kommer grønn bæsj innimellom) og jeg har lest at det kan hjelpe å la han ligge å suge denne melken. Jeg gir derfor bare en pupp om gangen, og vi kan også spise av den samme puppen flere ganger på rad hvis det ikke er så lenge mellom måltidene. Hvis vi skifter for ofte vil han jo bare få i seg formelken.
Jeg tar han opp for å rape og gulpe innimellom. Og noen ganger slipper han puppen for å puste eller bare ta en pause. Så her må der legges til flere ganger.

Termin 6. juli, fikk en fantastisk sønn 3. juli!

Jeg ammer fort 20-30 min og så går det ikke lang tid før han skal ha mer. Gir begge bryst om han vil ha. Han legger bra på seg, men min produksjon henger nok litt etter hans etterspørsel. Håper virkelig det stabiliserer seg litt snart...

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Jeg ammer ca 30 minutter av gangen, hvis hun er glupsk tar vi en rapepause midtveis. Vi tar ett bryst av gangen, og hvis hun vil ha mer etter kort tid bruker jeg samme bryst igjen.

Jeg ammer ca 30 minutter av gangen, hvis hun er glupsk tar vi en rapepause midtveis. Vi tar ett bryst av gangen, og hvis hun vil ha mer etter kort tid bruker jeg samme bryst igjen.
Samme her... men kan gjerne ta et bleieskift innimellom også sånn at han er ren og tørr når han sovner

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Sånn er det her også. Første ukene var det lenger og oftere

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Back
Topp