Amming

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Sikkert mange tråder om det allerede.. men kan en bli øm/sår på brystvortene når en amme sjøl om en gjør alt "riktig"? :)

vente ei tulle 20 Juli ♡

Ja dessverre. Med nr 1 var jeg sår i hele 7 uker. Det var mye verre enn sårheten jeg fikk denne gang. Sist brukte jeg skjold og masse kremer men ingenting hjalp så etter 7 uker ga jeg opp hele ammingen. Fikk bekreftet bakterie i de og brystbetendelse. Som jeg har anbefalt tidligere i andre tråder er Brulidine krem den som har reddet meg denne gang :)

Okei :) då får eg bare bite tenna sammen då :p

vente ei tulle 20 Juli ♡

Ja du kan absolutt bli sår selv om du gjør det riktig! Fikk dem på sykehuset + helsestasjonen til å sjekke flere ganger at jeg hadde korrekt lagt til junior på puppen. Men var allikevel ekstremt sår! Irriterende å lese at "man blir ikke sår dersom barnet er lagt riktig til", for det er feil. Legger junior til brystet på samme måte nå som fra starten av.

Var sår i 10-12 dager, nå er det ikke noe problem lenger i det hele tatt:D En kollega av meg trengte 10 dager, jordmor gjettet på at det skulle stabilisere seg til den 14. dagen. Så etter 10-14 dager, så blir det forhåpentligvis myyye bedre:):)

Du kan eventuelt prøve en krem som heter Purelan, funket for meg når det var på det såreste. Det er også en krem du ikke trenger å tørke av før du legger til mini. Lykke til:)

Dette har jeg lurt på og! Fikk beskjed om at man blir ikke sår hvis man legger til riktig... kan da seriøst ikke stappe HELE puppen inn i de små munnene heller!!! Purelan hjelper på meg hvertfall :)

Jupp :(
Anbefaler Albueskjell... Bruker du de over brystvortene under bh'en får brystvortene litt pusterom og du slipper at det ligger stoff å gnisser på de i tillegg til babyen som sutter på de. Jeg brukte de denne gangen og sårheten gikk fortere over.

Jupp :(
Anbefaler Albueskjell... Bruker du de over brystvortene under bh'en får brystvortene litt pusterom og du slipper at det ligger stoff å gnisser på de i tillegg til babyen som sutter på de. Jeg brukte de denne gangen og sårheten gikk fortere over.

Får ta en tur å kjøpe det i morgen då :)

Vente ei tulle 20 juli <3

Hvis du har en tesilklype kan du knekke den opp og bruke en halvdel på hver pupp, det gir både lufting og beskyttelse til en mye billigere penge :-p

Prøv å håndmelke før hver amming, da oppnår du både å gjøre puppen litt mykere, samt at du unngår tørrsuging om utdrivingen er godt igang før baby kobler på :-)

Her ble jeg ekstra sår pga kort tungebånd på mini, men er over kneika nå. Krølle-tærne-vondt gikk over på dag 5.

jeg brukte purelan en del første uka, men nå tror jeg at jeg er herdet :) blir ikke sår lengre nå i hvertfall :)

Hvis du har en tesilklype kan du knekke den opp og bruke en halvdel på hver pupp, det gir både lufting og beskyttelse til en mye billigere penge :-p

Prøv å håndmelke før hver amming, da oppnår du både å gjøre puppen litt mykere, samt at du unngår tørrsuging om utdrivingen er godt igang før baby kobler på :-)

Her ble jeg ekstra sår pga kort tungebånd på mini, men er over kneika nå. Krølle-tærne-vondt gikk over på dag 5.
Tesilklype!! Genialt! Hadde jeg bare tenkt på det for 3 uker siden!!

Back
Topp