Amming

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Føler jeg maser med spørsmål her inne hele tiden men jeg får alltid så flotte å fine å fornuftige svar her at jeg må spørre :)
Gutten min er fire uker, etter to uker var hs her å han hadde bare lagt på seg 100 g så hun sa jeg skulle gi mme i tilegg, har gjort det hele tiden i to uker nå. Han trenger spesielt fra morgenen til 2/3 å på kvelden for å sove. Han spiser av meg i en evighet, er ikke tvil om at han får melk for det bare renner melk ut av han . Men alikevel blir han ikke fornøyd. I kveld gikk vi for å begynne amme kl åtte, ammet på begge bryst veeeldig lenge. Han sovner etter hvert å jeg legger han til neste bryst. Etter dette fikk han 90 ml mme. Ny bleie å i seng. Fem min så er han missfornøyd igjen. Litt bæsj å ny bleie. Fem min igjen å ni gråter. Ammer en goood stund på begge bryst igjen forsatt så jeg ser mye melk i munnen. Brystene blir tomme virker sånn for blir mini igjen. Legger han å fem min ni grini g igjen. Ser på bleie ingen ting en litt tiss. Tar han opp å gir tegn til mer sulten. Lager 60 ml mme til å da tar han 40 / 50 ml å blir fornøyd å sovner. Fra åtte til nesten 23 dreiv vi. Sånn er han på morgen også. Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre? Kan man ringe føden å få sjekka melka? Hva gjør jeg galt? Vil bare han skal trives. Hadde gått opp 600/700 g når det var gått to uker etter hs var her foresten.

❤gutt født 27/6❤

Oi ble vist et foredrag det der ser jeg

❤gutt født 27/6❤

Det kan jo være at han får for mye mat på kort tid, og at han blir utilpass fordi han får vondt i magen eller noe?

Tar han smokk?

Kanskje han bruker deg som smokk?

Hvis han har gått opp så mye etter at hs var hos dere får han iallefall nok mat, det er det ingen fare med :)

Jeg ville nok prøvd smokk hvis dere ikke bruker det.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Vi bruker smokk, litt i allefall han tar den når han vil kose seg men når han er sånn som her som jeg kaller sulten da nekter han smokk, bare mat som gjelder :(

❤gutt født 27/6❤

Det er veldig vanelig at de spiser ofte på kvelden for å lagre opp til natta:)

Har du prøvd å fått måltids veid han? :)
Det viktigeste jeg fikk beskjed om ang amminga nå var å "tømme" ett bryst om gangen :) slik at en får den tykke gode melka som kommer etter en liten stund. Det første er visst bare "skumme melk" :) men det virker som om du har gjort det,og tømt deg helt :)
Kan det være han har øke døgn kanskje? :)

Leste ett sted at vi produserer mindre melk på kvelden og at barn derfor vil amme oftere på kveldrn.jeg har selv hatt noen kvelder med casper hvor han har hengt i puppen i mange timer..på d værste fra 19.30-23.han sovner ved puppen men våkner igjen etter 5-10 min og vil ha mer mat..
Tror jeg leste om dette på ammehjelpen.no.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fant en artikkel på ammehjelpen ja og der står d at kveldsmelken er fetere men i mindre mengde derfor må barnet die oftere for å bli mett:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Våre gutter er også urolig på kveldstid og virker umettelig rett og slett. Ammer han ene og han får også 100 ml mme etterpå og sluker det hele. Han andre tar ikke pupp så godt,så han får "bare" 100 ml mme og evt det jeg har pumpet.. Jeg begynner å bli redd for om jeg faktisk har nok melk-skjønner ikke hvordan han klarer å spise 100 ml etter 15-20 min på puppen,og jeg ser jo at melken renner liksom!! Men poenget mitt er at her er de veldig urolige fra 22-02 tiden ca,vi har funnet ut at det går kanskje bare 1 1/2 til 2 timer til de viser tegn til å ville ha mer mat (lagrer opp til natten sikkert) og dessuten trenger de ro og ekstra kos på den tiden før vi legger de i sengen. Dette har funket på oss,men det er litt slitsomt til tider ja... Har dessuten fått beskjed om å legge de til puppen så ofte de vil ha egentlig.så prøver å følge det rådet. Litt strengere på mme'en,så hvis de blir sultne igjen mellom måltidene tilbyr jeg puppen! (Uten å vite om det i det hele tatt er nok da,de spiser jo som noen helter når de da endelig får mme..) Min trøst er at det kommer vel til å gå seg til... :)

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Våres er litt sånn han også. ''Skal ha, skal ha''. ;)
Men han liker å bruke meg som smokk helst hele tiden. Løsningen her i huset etter mat er hud mot hud, kos eller ''gulpekluten'' tett inntill. Han er veldig avhengig av kontakt. Vet ikke om det er løsningen hos dere men verdt å nevne hvertfall. :)

Våre gutter er også urolig på kveldstid og virker umettelig rett og slett. Ammer han ene og han får også 100 ml mme etterpå og sluker det hele. Han andre tar ikke pupp så godt,så han får "bare" 100 ml mme og evt det jeg har pumpet.. Jeg begynner å bli redd for om jeg faktisk har nok melk-skjønner ikke hvordan han klarer å spise 100 ml etter 15-20 min på puppen,og jeg ser jo at melken renner liksom!! Men poenget mitt er at her er de veldig urolige fra 22-02 tiden ca,vi har funnet ut at det går kanskje bare 1 1/2 til 2 timer til de viser tegn til å ville ha mer mat (lagrer opp til natten sikkert) og dessuten trenger de ro og ekstra kos på den tiden før vi legger de i sengen. Dette har funket på oss,men det er litt slitsomt til tider ja... Har dessuten fått beskjed om å legge de til puppen så ofte de vil ha egentlig.så prøver å følge det rådet. Litt strengere på mme'en,så hvis de blir sultne igjen mellom måltidene tilbyr jeg puppen! (Uten å vite om det i det hele tatt er nok da,de spiser jo som noen helter når de da endelig får mme..) Min trøst er at det kommer vel til å gå seg til... :)

Ja det er jo sant dem trenger jo kontakt også! I kveld tror jeg han fikk alt alt for mye mat stakar, nesten så han kaster opp. Å han gulper å gulper, å som en fersk førstegangs som jeg er blir jeg bekymret hele tiden. For lite mat for mye mat. Gulp , bæsje bleier å mer mat. Vet ikke om jeg gjør noe som helst riktig! Føler meg veldig frustrert! Nesten så jeg mest har lyst til å sette meg å grine. Skulle vært fasit svar som fulgte med hihi :)

❤gutt født 27/6❤

Ja det er jo sant dem trenger jo kontakt også! I kveld tror jeg han fikk alt alt for mye mat stakar, nesten så han kaster opp. Å han gulper å gulper, å som en fersk førstegangs som jeg er blir jeg bekymret hele tiden. For lite mat for mye mat. Gulp , bæsje bleier å mer mat. Vet ikke om jeg gjør noe som helst riktig! Føler meg veldig frustrert! Nesten så jeg mest har lyst til å sette meg å grine. Skulle vært fasit svar som fulgte med hihi :)

❤gutt født 27/6❤
Førstegangs jeg også-kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Bekymret for alt mulig-spesielt dette med mat. Han ene vår er så glupsk og kunne sikkert drukket en liter hadde han fått sjansen ;) han også gulper og hikker og styrer på. Og jeg bekymret! Helsesøster sa det ikke var noe fare for "overmating",og visstnok bare bra de gulper for da får de bare opp det som evt er overflødig etter måltidet :) Mye vi skal bekymre oss over gitt-og det har vel nettopp begynt tenker jeg ;)

Hei. Var det etter to uker han hadde gått opp 100 g? Jenta mi gikk lite opp i begynnelsen, fant ut at hun åt for lite på natten. Ble bedt om å vekke henne etter to-tre timer om natten, den beste melka er da.. Og veldig bra med nattamming med hensyn til produksjon. Ble også bedt om å amme så lenge og ofte hun vil ha, så lenge jeg har "brystvorter" til det. Hun er fornøyd,, men kveldene er det mer amming. Da henger hun i puppen i evigheter syns jeg, men dette er visstnok vanlig. Hun har lagt godt på seg i det siste og det er godt.. Rådet mitt er å amme mye og ofte, er bra at babyen ligger lenge.. for det er da den tykke melka kommer. Og gi MME etter amming viss babyen ikke er fornøyd.. Dette gjør du jo ;) Stå på og lykke til :)

Back
Topp