Amming

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Dere som har barn fra før, lillegutt henger i puppen i flere timer noen ganger å jeg lurer på om han ikke får nok? Jeg prøver få han til å rape etter hver side men er ikke alltid han gjør det. Å så når jeg legger han ned ender det med at han gulper, jeg blir litt redd når han gulper når han ligger men er det normalt? Å så virker han kanskje litt tett i nesa å i natt stakar så var øynene hans helt igjennklistret av verk. Jeg har prøvd morsmelk og kamomille te på øyne men det må sikkert gjøres mange ganger? Åh vanskelig å være mor for første gang altså heh

❤ Gutt født 27 juni ❤

Noen ganger henger frøkna i puppen i timesvis, og andre ganger er hun fornøyd etter 20-30 minutter, det varierer. Av og til gulper hun, og øyet er fullt av puss i ny og ne. Alt sammen er normalt. Du kan også dryppe morsmelk i nesen, evt bruke saltvann. Jeg har alltid små ampuller med sterilt saltvann i hus, og det kan brukes både til øyne, nese og sårstell.

No kan eg amme i timesvis og så kan hun plutselig sove i 4-5 timer. Men no e jo hun bare 3 dager gammel, så produksjonen min er vel ikke helt i gang enda...

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Høres helt normalt ut alt sammen (er førstegangs, men har spurt helsesøster og venninner når min har vært gjennom lignende;))
Brukte saltvann på mesoft for å tørke øynene hans. Det forsvant da erter hvert, men tok tid altså. Man må ifølge jordmor på barsel tørke fra ytterkant og inn mot nesa, og kun en "tørkebevegelse" på hver mesoft for å unngå at de smitter seg selv videre. Og ny til neste øye også. Kjøp stor flaske med saltvann (nacl) på apoteket - veldig mye billigere og bruker disse små "sprøytene" til å trekke vannet opp av flaska bare.
Så lenge babyen har jevnlig urin og avføring er vel det et tegn på at de får i seg godt med mat? Det fikk jeg i hvert fall beskjed om. Om det blir altfor lenge ved puppen, er det jo kanskje sugebehov og ikke sult. I så fall rådet min helsesøster da til å prøve sutten til kos, etter endt spising. Føler man merker litt når de går fra spising til bare kosing. Jeg lar ham ofte kose litt etter spising, og så koser han seg ev videre med sutten. Tror man blir utslitt av amming i timesvis hvis man skal amme i mange mnd/et helt år

Jo, og tett nese? Synes Otribaby "snørrsuger" er gull hvis han er litt snørrete. Kjøpes på apoteket :-)

Tusen takk jenter, hva skulle jeg gjort uten dete da?

❤ Gutt født 27 juni ❤

Back
Topp