Amming

enois

Forumet er livet
Hvor ofte og hvor lenge ammer dere? Her virker det som at lillebror aldri blir fornøyd og vil henge i puppen hele tiden... Han blir en uke i morgen.

Holder på å vurdere om han skal få smokk, men er redd for at det skal ødelegge for amminga..

Hadde det slik her også så her ga vi smokk ganske tidlig.virker som han har et ganske stort sugebehov.men han spiser veldig lite pr måltid,ferdig på et par minutter jo så blir ofte mating.noen som har tips til hvordan å få han til å spise skikkelig?

Jeg hadde det sånn de første to ukene, så ble det bedre. Har begynt med smekk også, så kan ha hjulpet litt. Jeg hadde prøvd hvis jeg var deg. Med begge mine har jeg begynt med sjokk på sykehuset alt. Med første gikk det fint, så hun har hatt sjokk hele tiden. Denne gang forandret prinsesse sugemåte med en gang hun hadde fått smokk, så da fjernet jeg den og prøvde igjen etter to uker. Da var teknikken på amming på plass, så da gikk det fint. Så prøv, men forandres ammingen bør du vente litt til.

Sånn er det her og. Det er jo veldig ustabilt i starten så om du gir det noen dager så går det seg nok til. Han skal jo få opp produksjon nå i starten. Så lenge mi er våken så henger ho i puppen:p (ho er 6 dager)

Vi har forresten ikke gitt smokk enda. Hun får henge i puppen til produksjon er stabil. :)

Men nå begynner jeg å bli så sår.. Ikke noe godt å legge han til. Det gikk fint frem til i går meg nå blør jeg fra begge brystvortene.

Får vel kjøpe meg noen skjold og satse på at det blir bedre om noen dager.

Hadde det slik her også så her ga vi smokk ganske tidlig.virker som han har et ganske stort sugebehov.men han spiser veldig lite pr måltid,ferdig på et par minutter jo så blir ofte mating.noen som har tips til hvordan å få han til å spise skikkelig?

Jeg har akkurat lest meg litt opp på akkurat det der. Lillemann spiser konstant på dagen, og virker til tider urolig. Jeg har mye melk, og ettersom jeg leser på nettet så tror jeg at lillemann får for mye av formelka og for lite av den fete melka som metter på slutten. Han ligger ikke lenge nok til å tømme, og når han vil ha mat igen, så får han ofte av nytt bryst.

Jeg har etter tips på nettet startet med å amme av samme bryst i en periode på 2-3 timer før jeg bytter. Dette for å passe på at han får i seg den fettrike melka, og for å roe melkeproduksjonen.

Vet ikke om dette er tilfellet hos deg da, men kan iallefall vær greit å tenke over :)

Kunne visst være problematisk om babyene bare fikk i seg den første formelka, da denne kunne gjære seg i magen og skape magevondt.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Han gråter ikke og jeg gir han av samme bryst i godt over en time.

Det er først når han slipper selv han begynner igjen ganske umiddelbart med å søke.

Her spiser hun i ca ti minutter hver gang, noen ganger kan det gå 2 timer andre ganger 30 min til neste måltid. Hun er bare seks dager og er nok like mye kos som mat at hun spiser virker det som for ikke alltid like produktiv suging. Føler meg som en smokk innimellom men det får bare være. Snuppa mi får ikke smokk. Var veldig sår første dagene men kom seg når hun fikk teknikken på plass.

Snuppa her var sånn i begynnelsen, enormt suge behov ikke nødvendigvis så sulten hele tiden. Så etter helsesøster var her på hjemmebesøk 1 uke etter fødsel så fikk vi klarsignal om å introdusere tutt for henne (hun hadde da tatt igjen fødselsvekta si + 50g og ammingen gikk bra. Etter vi introduserte tutten gikk det mye bedre. Nå spiser hun godt når hun spiser (sånn ca.10-15min på hver pupp) og blir da skikkelig mett sånn at det går 3-4t før hun vil ha mat igjen. Om hun etter måltid fortsatt sutter veldig på hendene så gir vi henne tutten og hun roer seg, gir den alltid når jeg vet at hun har fått mat og er mett sånn at jeg ikke "ødelegger" måltidet med tutten liksom..

Skal veie han på mandagen. Får se hva vekta hans sier da og ta en prat med hs hvis det ikke har rettet seg innen den tid. Sendte av gårde mannen for å kjøpe skjold nå, så håper det kan hjelpe litt på såre bryst :)

Ok, jeg la han på bakevekta. :P den bør vel være ganske nøyaktig? Ihvertfall så har han langt på seg over 200g siden mandag.

Ville dere da ha gitt smokk?

Ok, jeg la han på bakevekta. :P den bør vel være ganske nøyaktig? Ihvertfall så har han langt på seg over 200g siden mandag.

Ville dere da ha gitt smokk?
Ja, jeg ville det.

Om han faktisk er sulten, så vil nok ikke smokken være god nok uansett. Lille her får en del smokk, men når han skal ha mat duger ikke smokken. Da spytter han ut, og blir urolig helt til puppen kommer frem :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvis du er så sår og uansett har tenkt at han skal få smokk før eller siden hadde jeg begynt nå ja!!

Jeg har kjøpt meg ammeskjold i dag. Virker veldig bra enn så lenge. Smokkene er kokt og klar til å brukes, men skal prøve å la vær :) vi får se hvordan natten blir.

Her sier i hvertfall gutten fra veldig tydelig om ikke smokken er god nok!:) lykke til!

-- tasting fra mobil --

Nei. Smokk ville han ikke ha! Og natta begynte halv sju.. Nå er vi våkne for mating igjen. Zzz

Back
Topp