Amming..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Eg fullammer jo gutten min (3 dager) , men føler ikkje at han tømmer brystet.. må eg pumpe i tillegg då?

Det vil regulere seg når han blir litt eldre:-)
Jeg har pumpet,men det fordi jeg har mye og liker å ha litt i fryseren:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det vil regulere seg når han blir litt eldre:-)
Jeg har pumpet,men det fordi jeg har mye og liker å ha litt i fryseren:-)

Ikkje dumt;) no er det ene brystet så sprengt at han ikkje klarte suge av det.. ka gjør eg då?:p pumper litt? Alt? Ingenting? Guu har så lite peiling på amming :o :p

Jeg pumper også for å fryse når jeg er ferdig å amme. Fikk plutselig veldig mye melk over natta :)

Ikkje dumt;) no er det ene brystet så sprengt at han ikkje klarte suge av det.. ka gjør eg då?:p pumper litt? Alt? Ingenting? Guu har så lite peiling på amming :eek: :p

Har forresten også veldig spreng, så må pumpe litt før jeg ammer ellers så drukner jeg han i melk :)

et par pump som bare tar vekk værste trykket hjelper bra på her :) Om jeg pumper for lite merkes det med en gang for han blir hysterisk og melka renner overalt :)
Høres kjedelig ut :p eg må knipe ut melka skikkelig hart (om du skjønner) og då kommer det bare litt.. har ikkje lekkt noen ting fra brystene og det har aldri rent masse ut når han har begynt å suge :p

Når den verste brystspregen var her så tok jeg varmt håndkle over puppene og etterpå lente jeg meg over vasken. Da drapp det fra begge pupper! Så hjalp jeg litt til på det verste trykket!

Pumping for å spare ventet jeg med til melka kom ordentlig godt i gang.

-- tasting fra mobil --

Jeg og må enten pumpe litt eller håndmelke litt når sprengen er som verst:-)
Bare slik at det verste trykket er over:-)

Trur eg og må forsøke det for no er de blitt like hard begge 2.. satser på at eg kommer inn i det etter kvart :)

Jeg fikk tips på kk om å dytte inn brystvortene når jeg har spreng, altså lag en liten o med fingertuppene og hold rundt knoppen og dytt innover.. da "flytter" du melken, og brystvorten blir igjen mulig å få tak på :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk tips på kk om å dytte inn brystvortene når jeg har spreng, altså lag en liten o med fingertuppene og hold rundt knoppen og dytt innover.. da "flytter" du melken, og brystvorten blir igjen mulig å få tak på :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det skal eg prøve :)

Husk og ha helt rene nyvaska hender! Vil ikke ha brystbetennelse!

-- tasting fra mobil --

Back
Topp