Amming

dollymama

<3Mai2015<3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Aprilbarna`15
Hva slags tanker har dere om det? Skal dere amme? Om ikke, hvorfor?
Jeg kommer til å prøve, å håper det går bedre enn sist! Sist ammet jeg fult i 4, 5 mnd. Del ammet 1 mnd etter det og gikk over til bare flaske når han da var 5, 5 mnd.

Jeg håper veldig jeg får til å amme, og vil holde på så lenge jeg klarer. Men begge de to forrige gangene hadde jeg voldsomme smerter mens jeg ammet. Prøvde det meste av både forebyggende og behandling, men fant aldri ut hva det kom av, så jeg er vel redd for at det blir sånn denne gangen også. Men jeg syns det var så koselig å amme likevel, skaper liksom et spesielt bånd mellom mor og barn på en måte, så jeg håper jeg får det til :)

Jeg gleder meg!
Har bare hatt gode opplevelser av amming. Husker jo at de første dagene hadde jeg vont inn i mellom men det varte så kort så jeg håper det blir likt denne gangen...

Jeg håper jeg får til amming denne gangen!
Med gutta gikk det sånn ganske greitt i 3 mnd, da måtte jeg gi opp..... da hadde jeg prøvd pumping og alt som var..... var en nedtur :/

Håper jeg kan amme lenger denne gangen,sist ammet jeg kun i 2 og en halv mnd fungerte veldig dorlig,småen hadde kolikk i tilegg,gikk over til nutragen fra apoteket,jeg hadde lite melk :S

Håper jeg får til å amme denne gangen og. Jeg er brystredusert, og delammet sist gang, og håper jeg får til det denne gangen og. Delammet i 5 måneder sist, og gikk etter det helt over på flaske.

Jeg ammet fram til lillegutt var nesten 13 mnd sist, håper ammingen går like greit neste gang også da det var praktisk og koselig :-)

Jeg håper på å få masse melk og amme masse, frem til babyen er ca 1 år :)

Hvis jeg får melk vil jeg absolutt amme. Så vil jeg amme så lenge jeg har melk, eller til babyen er 1 år :)

Jeg elsker å amme det er så lett og greit og en unnskyldning til å sette seg ned og slappe av ;) Hehe.. Har desverre hatt lite melk til alle så har blitt begge deler.

Kan ikke amme, og nå står det også på helsekortet at jeg ikke skal amme, så slipper forhåpentligvis mas på sykehuset..

har lyst til å prøve ihvertfall :) fikk masse melk forrige gang men fikk det ikke til :( kunne prøve å legge til vesla i 3t uten at vi fikk det til.. blei mye fortvilelse og grining på både mor og datter.. :/

Fikk det til sist, men produserte for lite melk. Vil gjerne amme denne gangen, håper på å få det til :)

Har tenkt å skrive et langt brev til sykehuset der jeg ber om respekt og forståelse om hvorfor jeg ikke vil amme.
Ammingen ødela hele barselstiden min med guttene. Vet ikke hvem av oss som skrek mest til tider, husker jeg var langt nede da jeg fikk førstemann å ikke fikk til ammingen.
Det gikk så langt at jeg til slutt bare mista melka, den ble bare mer og mer borte.
Med nr 2 så hadde han kort tungebånd, å det ble ikke merket før han var 4,5 mnd. Enda vi var ut og inn hos lege og helsesøster for å finne ut hvorfor han tok pupp og flaske så dårlig.
Så jeg føler nå at jeg ikke vil amme, at ammingen kommer til å ødelegge for meg igjen :( Vil for siste gang nyte babytiden, før den går over :)

Ja, jeg skal... Hehe sånn er det bare... ;)! Ammet fram til mnd 5 sist, mn håper jeg får ammet lengre nå ;) lillemor ville bare ikke lengre, hadde alt for dårlig tid :-P

Har tenkt å skrive et langt brev til sykehuset der jeg ber om respekt og forståelse om hvorfor jeg ikke vil amme.
Ammingen ødela hele barselstiden min med guttene. Vet ikke hvem av oss som skrek mest til tider, husker jeg var langt nede da jeg fikk førstemann å ikke fikk til ammingen.
Det gikk så langt at jeg til slutt bare mista melka, den ble bare mer og mer borte.
Med nr 2 så hadde han kort tungebånd, å det ble ikke merket før han var 4,5 mnd. Enda vi var ut og inn hos lege og helsesøster for å finne ut hvorfor han tok pupp og flaske så dårlig.
Så jeg føler nå at jeg ikke vil amme, at ammingen kommer til å ødelegge for meg igjen :( Vil for siste gang nyte babytiden, før den går over :)
huff.. er vet akkurat hvordan du har det.. på mine utskrivningspapirer fra forrige gang står det med store bokstaver: har lovet å kjøpe pumpe!
hjelpes.. ammingen var ikke på plass når vi dro fra sykehuset.. fikk lite hjelp og.. og presse var utrolig stort.. ikke noe moro hvis man ikke får det til.. æsjjj :/

huff.. er vet akkurat hvordan du har det.. på mine utskrivningspapirer fra forrige gang står det med store bokstaver: har lovet å kjøpe pumpe!
hjelpes.. ammingen var ikke på plass når vi dro fra sykehuset.. fikk lite hjelp og.. og presse var utrolig stort.. ikke noe moro hvis man ikke får det til.. æsjjj :/

Nei det var hardt. Husker en kommentar fra en barnepleier en natta da jeg hadde fått nr 2. Han mistet bestandig puppen etter et halvt min, å jeg måtte ha hjelp til å få han på, så jeg ringte hyppig på snoren. Da fikk jeg til svar "Si meg, har ikke du en unge til hjemme?" Da syns jeg hun var krass, følte meg veldig liten.. Hadde de bare hatt vett nok i hode til å undersøke gutten.
Å den deperasjonen med førstemann var helt fryktelig, og alt kom pga ammingen. Gutten fikk ikke nok i seg, var hele tiden sulten. Skrek når jeg ammet han. Han hadde to låsninger i nakken å klarte ikke å ligge på siden når jeg ammet...
Så nei, jeg vil ha en fin og rolig babytid denne gangen :)

Back
Topp