Amming...

Real

Gift med forumet
Dere som sleit med å få til amminga, har dere nå fått det til?

Vi sliter enda.. Og føler det har blitt litt verre, for nå har hun ikke festet seg til puppen på over en uke! Vi har styra mye med salg av leilighet, kjøp av hus og flytting, så det har nok vært stressende for ho også..

Har fått kontakt med helsestasjonen her og de var veldig hyggelige og sa noe sånt som at vi måtte restarte Noras oppfatning av virkeligheten og nå roe helt ned. Prøve å legge henne til puppen når hun ikke er veldig sulten og la henne ligge å slikke, lukte og bli kjent med puppen på nytt. Jeg prøver og prøver, og hun smiler og leker med den til hun til slutt blir lei og begynner å gråte..

Igår ringte jeg ammhjelpen.no og de sa jeg kunne prøve å kjøpe en annen type smokk på flaska. En som ligner mer på puppen og som gjør at hun må jobbe litt for å få ut melka. Og det virker jo fornuftig, for nå må hun ikke jobbe i det hele tatt..

Hoff.. Jeg vil ikke gi meg heller vettu.. :)

Høres strevsomt ut..her går d bare bra så har ikke gode råd egentlig..men jeg ville forsøkt å legge henne til så fort du mistenker sult- etter søvn feks.
Min første måtte ha mer strening forbå få skikkelig "hamburgergrep" på puppen. Da klep jeg litt sammen puppen, omtrent hele det brune området (som ammetåka ikke husker navnet på!! Areola?)
Og når barnet har såvidt litt åpen munn så nesten på brutalt vis stappa jeg -ja du hørte riktig- puppen i munnen. Det fikk han til å gape mer og vi fikk det til etterhvert..
Lykke til:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Hehe..aner ikke hva strening er men mente trening..blir noen leifer med tlf..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

her gikk amminga aldri til.... siden vi kom hjem så har han hatt et godt tak^^ ellers ås prøver han ikke en gang, enten gaper han ikke høyt nok ellers så lukker han ikke å suger når han får den inn.... så har brukt å pumpe... men siden jeg aldr fikk mye melk(aldri mer en 20 ml etter å ha pumpet på begge sider) så har jeg nå gitt opp amminga å har og sluttet å pumpe for jeg får ikk melk uansett... FORBANNADE komplikasjoner under/etter fødsel ødela ALT!!!!!!

her gikk amminga aldri til.... siden vi kom hjem så har han hatt et godt tak^^ ellers ås prøver han ikke en gang, enten gaper han ikke høyt nok ellers så lukker han ikke å suger når han får den inn.... så har brukt å pumpe... men siden jeg aldr fikk mye melk(aldri mer en 20 ml etter å ha pumpet på begge sider) så har jeg nå gitt opp amminga å har og sluttet å pumpe for jeg får ikk melk uansett... FORBANNADE komplikasjoner under/etter fødsel ødela ALT!!!!!!

Huff, så kjedelig.. Ingen god følelse det der.

Back
Topp