Amming..

MTDC

Forumet er livet
VIP
Lager en ammetråd jeg, hvor vi kan spørre hverandre til råds eller få ut frustrasjon/jubel:-)

Også starter jeg den selv med å juble over at jeg har fått til å legge til på venstre puppen (den lette) selv begge gangene i dag og funnet ut hvordan vi skal løse problemene på høyre:-)

Tror dette skal gå veldig mye bedre denne gangen:-)

Så bra:D Det er så praktisk og Koslig å amme. Har sjølv to frå før som var galne etter puppen. Sleit med amminga med en gang på sjukehuset første gangen men det hadde mest med personalet å gjere som stressa meg og lagde masse styr. Då ei ny jordmor kom på vakt fekk eg lov å sitte å amme sann som eg hadde ønskt og roe meg ned. Då kom melka og alt var perfekt:D:D

Åh! Jeg er så utrolig engasjert når det kommer til amming - til det irriterende for mange er jeg redd.. Jeg var dritnervøs sist for ikke å få det til og tok alle mulige forhåndsregler: uten bh den første uka, smurte brystene med noen dråper morsmelk etter hver amming, sørga for at gutten hadde hele puppen i munnen(alt det brune:-)) og konsentrerte meg om riktig ammestilling Og jeg var verken øm eller sår en eneste dag!! Jeg håper jeg er like heldig denne gangen også, og tror mitt heteste tips må være å ikke undervurdere morsmelkas helende evner for såre bryster.

Morsmelk på brystene opplevde jeg også som det beste sist. Fikk salve på sykehuset siden jeg var så sår, men sårheten ga seg ikke før jeg kuttet salven og bare brukte melk..

Fikk til å legge til på begge bryst uten hjelp:-):-):-):-) Jeg er så glad:-) Sist endte jeg med flaskeunge og pumping i starten, mistet melka og måtte over på mme.. Det var bare stress!

Nå går det som en lek:-) Både jeg og gullet er tålmodige og hun er rolig og fornøyd etter amminga:-) Lykke<3

Back
Topp