Amming.

Real

Gift med forumet
Jeg skal pumpe brystene tomme hver andre time og hver tredje time på natta. Kan jeg pumpe i samme flaske som forrige pumping på natta, el må jeg bytte flaske å pumpe i den? Hadde vært kjekt med samme på natta ihvertfall :)

Hvis du skal bruke melka må du sette den kaldt og bruke ny og ren flaske hver gang. Du kan oppbevare det i samme beholder, men før du blander de må begge være nedkjølt. Den må rett i kjøleskap når den er pumpet ut og kan oppbevares der 3-5 døgn.

Og om du fryser ned melken holder den i hvertfall et par uker:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed om at brystmelk kan oppbevares i romtemp i ca 4 timer, så da tenkte jeg kanskje det var greit. Men ny flaske hver gang- den er god:)

Det kan den, men det er likevel best å oppbevare i kjøleskap med tanke på bakterievekst og holdbarhet:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed om at brystmelk kan oppbevares i romtemp i ca 4 timer, så da tenkte jeg kanskje det var greit. Men ny flaske hver gang- den er god:)

På sykehuset sa de at hvis man pumper for å skulle gi det i løpet av 4 timer kan den oppbevares i romtemperatur, men at man ikke bør ha det i romtemp i 4 timer, så sette det i kjøleskapet for så å varme det opp igjen. Lykke til med pumping! Det er noe stress og herk (syns i alle fall jeg)!

Det skal være visst at det er no hærk! Men må pga brystbetennelse.

Hold ut, det er ikkje noko kjekt, men det hjelper veldig!!
Eg har laaang pumpeerfaring, eg pumpa så og sei alle måltida til storebror fram til han var 3 mnd :) Det eg kunne ønske at nokon fortalte meg på forhånd var at det kun er vits å pumpe i 15 min pr bryst. Eg satt jo der i timevis berre for nokon stakkars dråpar....

Men når jeg ser det kommer mer melk, skal jeg fortsatt ikke pumpe mer enn 15 min? De på barsel sa også 15 min, men jeg sitter lenger jeg ja.

Back
Topp