Amming!

Princess88

Glad i forumet
Hvor lenge ammet dere barna deres eller hvor lenge har dere planer om å amme?
Ser på forsiden, artikkelen om henne som ammet i 8 år! Det syntes jeg blir litt i det sykeste laget! =/ Eller hva syntes dere?
Ammet datteren min til hun var 1 år, syntes det er lenge nok jeg. 

Jeg ammet og til han var litt over ett år, da jeg begynte å jobbe igjen var det naturlig å slutte, ikke hadde pjokken tid til å ligge der heller. Men 8 år! Tenk å komme på skolen med det i bagasjen:S

8 år er ALT for lenge, synes jeg. Sist gang ammet jeg et par mnd før jeg måtte kaste fra inn håndkle:( men har veldig lyst til å få det bedre til denne gangen og amme til nærmere 1 år hvis det går.

Ammet i ca. 10 eller 11 måneder jeg. Sønnen min ville ikke lengre, så da fikk han slippe :)

Syns det var lenge nok jeg :)

Jeg ammet i 6,5 mnder. Hadde lyst å amme lenger, kanskje 1,5-2 år, men det var dessverre tomt da.. 8 år er for lenge..

Side skrev:
8 år er ALT for lenge, synes jeg. Sist gang ammet jeg et par mnd før jeg måtte kaste fra inn håndkle:( men har veldig lyst til å få det bedre til denne gangen og amme til nærmere 1 år hvis det går.

Sammen her. Gikk et par mnd. Noe mer greide ikke jeg. Men det var mye på grunn av det psykiske... Jeg har et veldig stort ønske om å få det til denne gangen. Og da kunne jeg tenkt meg å amme til litt over året. Men må nok ha del mål. Uansett hva som skjer, skal jeg prøve å "tvinge" meg selv til å amme de første mnd denne gangene å. Tror den første melka er ganske viktig for barna å få i seg :)

8år synes jeg er helt sykt. Utrolig spesielt. Og jeg synes synd på ungen som blir oppvokst å tror det er normal! For DET kan det vell ikke være!? jeg synes at når ungen begynner å bli oppegående er det på tide å slutte. Selv kunne jeg ammet til MAX 1,5 år, kanskje ikke så lenge engang.

Jeg blir seriøst kvalm av å se på det bildet av den jenta i fanget til mora... Usj..man skal respektere andres levemåte altså, men det der blir for drøyt for meg.

Jeg kommer nok ikke til å amme lenger enn til 1 år..føler kanskje for å avslutte det litt før også..aner ikke enda..vi har ikke diskutert det hjemme enda, så vi får se. Jeg håper bare jeg får det til:)

Ja huff, tenker den ungen blir mobbet på skolen hvis de hadde fått greie på at hun fremdeles får pupp! 

Jeg ammet storesøster til hun var 1 år. Hun begynte å miste interessen rundt 10mnd, men ville ha litt på kveldstid fram til 1 årsdagen. På selve dagen ville hun ikke ha noe så da bare sluttet vi. Hadde jo trappet ned en stund så det gikk veldig greit for meg å slutte. Kunne godt tenkt meg å amme lenger denne gangen, men jeg får la lillesøster bestemme. Er hun ferdig så er hun ferdig:-)

Jeg blir en smule kvalm av å lese om 8 åringen som fortsatt ammer. Jeg syntes det er kjempe ekkelt. Enig om at man skal respektere andres levemåter, men dette er ekkelt. Jeg syntes det er på tide å slutte å amme når barnet er såpass stort at de klarer å spørre om å få pupp. Tenk deg å sitte på kaffe eller gå en tur i byn så kommer barnet ditt og brøler "Mamma, jeg vil ha pupp!", uffameg. Men dette er jo mine meninger.

Per idag ser jag för mig, och önskar, att jag får det till hela första året iaf - så får vi se hur det blir...
8 år....hmm....man ska vara försiktig med att kasta sten i glashus - men denna gången reagerade till och med jag. Är det verkligen bra?! Känns kanske mer som att det är för mammans skull då?

Jeg håper å kunne amme fram til barnet er rundt ett år,men jeg vet jo ikke hvordan det blir enda. Men er viktig å ikke føle seg mislykket om man ikke får til det man ønsker,om man ikke får til å amme,så er ikke det verdens undergang heller.

Æ amma begge mine i litt over 1 år, ds vart æ gravid på nytt å ongan villa itj meir 8 år synes æ e aaaaaaillt for lang tid.....

Jeg fikk ikke en dråpe melk,så her ammet jeg ikke i det hele tatt...Håper det blir anderledes denne gang!;)

Ellers så synes jeg at å amme til barnet er 8år..det er bare ekkelt..Opp til hver familie hva som er rett for dem...men 8år...nei..

jeg ammet første i 9 mnd, andre og tredje i 7 mnd. De har slutta av egen fri vilje. Synes det er superkoselig og ikke minst praktisk å amme, men ett år er lenge nok. Kunne ikke falt meg inn å amme særlig lenger, synes det er motbydelig å tenke på at store barn ammes, de har jo overhodet ikke behov for brystmelk og burde få nærhet og kjærlighet på andre måter.

Mistet melken etter 4 mnd :-) så min lille knert  fikk ikke mange dråpene etter det :-( ( år er sykt...

Ammet nr 1 til hun var 1 år og 6mnd.Da var jeg  4-5mnd på vei med nr 2 og dt føltes ikke bra å forsette.Nr 2 ammet jeg i 9 mnd.Håper å klare å amme 10-12 mnd denne gangen :)

Første mann til han var 8-9 mnd og andre til han var 6 mnd. Håper å kunne amme til han er rundt ett år denne gangen :)

Så ei dame som hadde med seg ei jente på en båt en gang, hun jenta var ca 3- 4 år og plutselig løp hun bort til moren og moren tok frem puppen så satte hun seg på fanget og drakk melk.. Det syntes jeg også var litt drøyt..

Jeg fullammet til han var 3 mnd men etter det kom det ikke nok melk. Da fikk han erstatning i tillegg til det jeg hadde. Men ble fort flaske etter det. Håper jeg kan amme litt lengre denne gangen, 8 år blir litt sykt i mine øyne.. ;)

Back
Topp