Amming?

Littlå

Glad i forumet
Mange som ammer enda?
Her ammes det. Morning, midt på dagen, kveld og natt...
Men har en drømm om å kutte natten nå.. 1-2 måltider mellom 23 og 06.
Føler kanskje det snart er på tide med ammekutt også, siden hun er mindre interresert nå. Spiser mest effektivt på natten, av alle tider

Ammer morgen, middag og kveld. Mest for kosen sin del morgen og kveld, hun er ikke videre interessert alltid. Mye kjekkere å leke eller kikke rundt seg eller sprelle eller snakke.. Men jeg håper å kunne amme en stund til, i alle fall til jeg begynner på jobb igjen i juni.

Ammer enda, ganske mye egentlig - da hun spiser ganske små mengder med fast føde.Ammer nok 6- 7 -8 ganger i døgnet - to av dem på natt...
Tenker å ta en kamp med nattavvenning snart, håper bare få henne til å spise litt mer fast føde først så jeg kan vite med sikkerhet at hun ikke faktisk trenger mat på natta

Her er det også amming, men heldigvis ikke på natta lenger:) Men tidlig tidlig, gjerne halv 5. Og så ammer jeg før hver soving og på kvelden, så ca 4 ganger i døgnet enda. Er egentlig bare hyggelig synes jeg, vi hadde masse problemer med spising i starten- spisevegring, nakkelåsninger, reflux osv. Så deilig når det går bra!!

Ammer fortsatt minst et måltid om dagen i tillegg til kveld (2-3 ganger) og natt 1-2 ganger.

Her ammer hun enda litt. Om morgenen, en gang på formiddagen og så kan det gå mange timer helt til kl 22 av og til og så ammer hun igjen, pluss en gang om natta, alt fra kl 02-05. Har veldig lyst å venne henne av med natteammingen, og jeg vet at den er ganske unødvendig nå også. Blir nok å gjøre det snarest mulig, for nå er jeg så lei av å stå opp om natta..

Ammer morgen og kveld. Snuppa har ikke tid på dagtid hvis jeg ikke setter meg helt for meg selv, og det er så tungvint hvis jeg er på besøk/ute og farter osv. Og siden hun spiser så bra med fast føde kuttet jeg rett og slett ut ammingen på dagtid.. 

Ammer også enda :) Er på jobb nå så det er ikke mye amming på dagen at det blir som oftest bare tidlig på morran, til middag i 4-5 tia og litt på kvelden så er det jo en del på natten da. Er jeg hjemme får hun pupp til lunsj også ca i 12 tia. På kvelden er hun faktisk veldig lite intressert i pupp, blir tidligvis mett av kveldsmaten, men spiser litt også legger hun seg og sover. Så på en vanlig natt får hun kanskje pupp før jeg legger meg mellom 11 og 1 på natten og pupp en gang tidlig på morran mellom ca 4.30 og 6.30 alt etter sånn. Så egentlig ikke mye nattamming og det har jeg ikke noen planer om å kutte på, syns hun har behov for det for det er jo egentlig bare da hun ammer godt. Forige karen som er 4 år nå, ammet mest på kveldene og morran så der kuttet han selv både dag og nattamming sånn etterhvert. Mens kvelds og morransammingen beholdt vi til godt over 2 år, så det var kos!

Back
Topp