amming

Rakel

Glad i forumet
Hei har noen spørsmål ang amming som jeg håper noen kan svare på.
Hadde start problemer med ammingen på første mann, men klarte å rette det opp. Andre mann gikk som en drøm. Men nå er jeg sår og får det liksom ikke helt til. Vet ikke helt hva vi gjør galt. Tror han har problemer med å få nok av puppen inn i munnen, så han liksom suger den inn. Det er innmari vondt. Har fått sår og det svir, brenner etter ammingen også.
Er det noen som kan gi noen gode råd?

luft brystene dine så mye du kan, dette er et vanlig start problem.
pass på at han ligger GODT inntil kroppen din. hvis det gjør vondt under hele måltidet så suger han feil, men hvis det bare er de første par sek. så er det nok bare litt sårhet, jeg har det sånn også.. det er j*** vondt akkurat i det han suger seg fast, men så går det over...

håepr det går bra!! lykke til videre!!! [:)]

den salven heter simplex.

du KAN jo prøve albueskjell.. men min egen erfaring er at det ikke hjelper, det er små sår, som trenger luft..

pass på å skifte innlegg ofte også hvis du lekker...

Jeg har god erfaring med albueskjell.  drev egen test på sykehuset, brukte salve på ene puppen og albueskjellpå andre.. sårene grodde utrolig raskt der jeg brukte albueskjell..

Hei jeg vil anbefale Lanolin salve som man får kjöpt på apoteket. Först så smörer du morsmelk og lar det törke et par ganger på brystvorten för du smörer med kremen. Funket bra for meg, og de anbefalte den på sykehuset.

Hvis du er veldig plaget av det,  vil jeg annbefale avent brystskjold.... Det bruker jeg! Brukte det med forjemann også... 

Jeg har veldig små brystvorter, så slet veldig i begynnelsen med amminga.. Hun fikk ikke skikkelig tak, og lå bare å suttet på tuppen, da ble jeg veldig sår.
Men nå bruker jeg avent brystskjold.. det funker kjempe bra for meg, nå for hun i seg masse mat, å slipper å pumpe ut for så å gi.,

Du kan jo ha fått sopp/trøske - du på puppen og den lille i munnen. Hadde det med nr to, skikkelig ubehagelig. Vi prøvde div. kremer etc, men endte opp med å måtte ta en tablettkur. Lettelse da den hjalp!
Snakk med legen. Jeg var litt ekstra rød rundt brystvortene, men ikke lett å se ellers.

Back
Topp